جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

فراگیر شدن معضل چاقی و تمایل مردم برای استفاده از مواد غذایی کم کالری، کارخانه‌های تولید کننده محصولات غذایی را به فکر انداخته تا به سوی عرضه محصولات رژیمی گام بردارند.

محصولات رژیمی
به همین منظور تلاش می‌شود تا سطح کالری، چربی و شکر مواد غذایی تا حد ممکن پایین بیاید. امروزه کارخانه‌ها انواع مواد غذایی از نوشابه گرفته تا شکلات و بستنی را به صورت رژیمی تولید می‌کنند و این محصولات، مشتریان زیادی دارند.

همچنین خیلی از مردم که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، به جدول ارزش غذایی محصولات که روی بسته بندی آنها درج شده توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. البته باید گفت گروهی از پزشکان معتقدند ضرر شیرین‌کننده‌های مصنوعی که به جای شکر به برخی محصولات رژیمی اضافه می‌شود،  کمتر از خود شکر نیست، به همین دلیل باید هنگام خرید به این نکته توجه شود.

موتورسواری در عرض بزرگراه
پس از عابران سهل انگار، پدیده عبور دادن موتور سیکلت از عرض بزرگراه هم از آن اتفاق‌های نادر است که کمتر کسی مواجهه با آن را پیش بینی می‌کند. در واقع رانندگان در خط سرعت بزرگراه احتمال هر خطری را می‌دهند به جز اینکه ناگهان یک موتور از بین گاردریل‌ها بیرون بیاید و حوادث جبران‌ناپذیری را به بار بیاورد. 

متاسفانه برخی از موتور سواران قانون شکن نه تنها به سلامتی خود اهمیت نمی‌دهند بلکه جان دیگران را هم با اقدامات خطر‌ناک خود تهدید می‌کنند. این افراد حاضرند به جای استفاده از دور برگردان‌ها به هزار زحمت موتور را از یک طرف بزرگراه به طرف دیگر ببرند و این درحالی است که این روند نسبت به استفاده از دور برگردان وقت بیشتری می‌گیرد.

هر چند که مصداق این اقدامات سهل انگارانه در شهر زیاد اتفاق نمی‌افتد اما برخورد قاطع ماموران راهنمایی و رانندگی با این دسته از موتور سواران متخلف می‌تواند از تکرار این عمل خلاف‌  و تصادفات احتمالی جلوگیری کند.

توقف خطرناک
ساختمان‌های نیمه‌سازی که تقریبا در هر کوچه و خیابان شهر یکی از آنها یافت می‌شود، برای برخی از خودرو‌های متوقف در نزدیکی آنها، پوششی از خاک و برای برخی دیگر شیشه‌های شکسته به ارمغان می‌آورند.

با اینکه برخی از پیمانکاران، تابلو‌هایی را با مضمون هشدار در مورد توقف خودرو زیر ساختمان‌های در حال ساخت نصب می‌کنند اما در نبود جای پارک کافی ، راننده‌ها مجبور به توقف در این بخش از شهر می‌شوند. با این حال، همانطور که پیش ازاین نیز گفته شد، گاهی اوقات در نتیجه ریزش مصالح ساختمانی به پایین، خودرو‌های شهروندان خسارت‌های زیادی می‌بینند. در این زمان ساختمان‌ساز‌ها، راننده‌ها را مقصر می دانند و راننده‌ها نیز ساختمان‌ساز‌ها را متهم می‌کنند.

این در حالی است که صرف نصب تابلو‌ها هشدار دهنده از کارگران و ساختمان‌ساز‌ها سلب مسئولیت نمی‌کند و آنها باید در قبال خودرو‌ها و به ویژه رهگذرانی که از آن محدوده عبور می‌کنند احساس مسئولیت بیشتری داشته‌ باشند.

اسکی روی شهر
چندی است خودرو‌ها ناخودآگاه اسکیت‌ باز‌ها را به یک بکسل مجانی میهمان می‌کنند و آنها نیز با اسکی روی شهر صحنه‌های جالب و خطرناکی را برای رهگذران رقم می‌زنند. قدیم‌تر‌ها بچه‌ها  با رکاب زدن سریع، خود را به خودرو‌ها می‌رساندند و با گرفتن پشت آنها چند صدمتری استراحت می‌کردند اما اسکیت‌باز‌های امروزی ریسک‌پذیری بیشتری دارند و در سرعت‌های بالا نیز خودرو‌ها را همراهی می‌کنند.

البته چنانچه خودروی یاد شده ناگهان ترمز کند،‌ نتایج این ریسک‌پذیری بالا به طور کامل مشخص می‌شود. در تعدادی از خیابان‌‌های دارای شیب تند نیز تعدادی از اسکیت‌سواران دست کمی از موتور‌سواران بی‌احتیاط ندارند و خود را ازتمامی قوانین راهنمایی و رانندگی مبرا می‌دانند.

کد خبر 49135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز