یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

هنگامی که موجی به حرکت در می‌آید برخی به شدت تلاش می‌کنند از این موج عقب نمانند. در این بین تعرفه پارکینگ‌های سطح شهر هم از آن موضوعاتی‌است که شامل همسویی با موج افزایش قیمت‌ها شده‌است.

سرایت موج گرانی 
در چند روز اخیر شماری از شهروندان در تماس با ستون « در شهر چه خبر» روزنامه متذکر شده‌اند که مبلغ ورودیه برخی پارکینگ‌ها افزایش یافته است. از سوی دیگر در حالی که تعدادی از پارکینگ‌ها روی قبض خود همچنان تعرفه سال گذشته را چاپ کرده‌اند، از مردم مبلغ بیشتری طلب می‌کنند.

این درحالی است که مشخص نیست اقدام برخی پارکینگ‌ها برای افزایش قیمت قانونی بوده یا آنها هم خواسته‌اند برای عقب نماندن از موج گرانی مسکن، زمین پارکینگ را گران‌تر به مردم اجاره بدهند.

البته باید گفت که بی‌نظمی برخی پارکینگ‌ها هم برای مردم مشکلاتی پدید آورده است. برای مثال بعضی از پارکینگ‌ها در ساعت مشخص شروع به کار نمی‌کنند و گاهی زود تعطیل کردن آنها موجب می‌شود رانندگان مجبور شوند یک شب دیگر، خودروی خود را در پارکینگ بگذارند.

رعایت حقوق همسایگان
به گمان بسیاری از مردم، بهار بهترین فصل برای انجام عملیات بازسازی ساختمان است ، به همین دلیل این روز ها خیلی‌ها سر گرم تعمیر و مرمت منازلشان هستند. اما باید گفت که گاهی این عملیات برای همسایگان محل، دردسرساز می‌شود.

برای مثال هنگامی که به شن و ماسه برای بنایی احتیاج می‌شود، برخی حیاط شخصی منزل را از یاد می‌برند و  هیچ مکانی را مناسب‌تر از پیاده رو برای خالی کردن شن پیدا نمی‌کنند. به این ترتیب راه عبور همسایگان مسدود می‌شود.

از سوی دیگر عده‌ای گمان می‌کنند دور ریختن نخاله‌های ساختمانی یعنی انتقال آنها به پشت  در ورودی ساختمان یا نهایتا سر کوچه. این در حالی است که حمل  زباله‌های ساختمانی بر عهده شهرداری نیست.

همچنین برخی از افراد هم ساعات نامناسبی را برای بنایی انتخاب و درست زمانی که همه در حال استراحت هستند سروصدا به پا می‌کنند. البته نباید گرد و خاک ناشی از این عملیات را فراموش کرد که گاهی همسایگان را وادار می‌کند یک خانه‌تکانی تمام عیار انجام دهند.

سناریوی ۲۵ تومانی
با افزایش نوروزی کرایه مسافربرها، یک‌بار دیگر سناریوی نبود ۲۵ تومانی و دیگر مشتقات پول خرد تکرار شد. راننده‌ برخی مسیر‌هایی که کرایه جدید آنها نیاز به ۲۵ تومانی دارد از مسافر می‌خواهند که دست‌کم یک سکه ۲۵ تومانی به آنها بدهد اما هنگام حساب کردن کرایه مشخص می‌شود که خواسته یادشده چندان هم صورت پیشنهاد ندارد.

علت این موضوع از آنجا مشخص می‌شود که اگر مسافر سکه یاد شده را همراه نداشته باشد باید به همان میزان خسارت دهد. راننده‌ها معمولا باقی پول مسافران را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند و در پاسخ به اعتراض آنها می‌گویند: پول خرد نداریم. به گفته بسیاری از شهروندان با توجه به چنین معضلی چنانچه میزان کرایه‌ها به اصطلاح رند باشد، به نفع مسافران تمام می‌شود.

قفسه‌های خالی
چند هفته‌ای است که شهروندانی که پس از طی مسافتی دور یا نزدیک برای خرید به فروشگاه‌های کوچک و بزرگ مراجعه می‌کنند با قفسه‌های خالی  و یا نیمه پر آنها مواجه می‌شوند. گویا انبار‌گردانی آخر سال برخی فروشگاه‌ها به ابتدای سال جاری موکول شد و همین موضوع باعث شده خریداران دست خالی فروشگاه‌ را ترک کنند.

هر چند مسئولان اعلام می‌کنند خبر انبار‌گردانی فروشگاه‌ را به وسیله نصب اعلامیه‌هایی روی در و دیوار فروشگاه‌ به آگاهی شهروندان رسانده‌اند اما شهروندان معتقد بودند این اعلامیه‌ها باید بیرون از فروشگاه‌ نیز نصب می‌شد تا به دنبال آن، مسیر منزل تا فروشگاه بیهوده طی نشود.

به نظر می‌رسد چنین خواسته‌ای معقول باشد و در حد توانایی و پیش‌بینی‌های مسئولان فروشگاه‌ها بگنجد.

کد خبر 49370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز