سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

هوا که خوب می‌شود، حال و هوای گردش به سر انسان می‌زند و برای افرادی که مشغله فراوان دارند

تور‌های یکروزه
سفر‌های کوتاه می‌تواند راهکار مناسبی برای  تجدید نیرو باشد اما گاهی تورهای یکروزه‌ای که برخی آژانس‌های مسافرتی ترتیب می‌دهند نه تنها به مسافران انرژی نمی‌دهد، بلکه خستگی آنها را دو چندان می‌کند. 

برخی از این تور‌های یک روزه که به خوبی مدیریت نمی‌شوند، مسافران را در هنگام آغاز سفر خیلی معطل می‌کنند و خدماتی را که تعهد کرده‌اند، انجام نمی‌دهند. برای مثال در فهرست تعهدات آنها به صبحانه و ناهار اشاره شده  اما کیفیت آن بسیار پایین است و برای سیر کردن یک نفر کافی نیست.

از سوی دیگر راهنمای تور هم توضیحات لازم را در مورد  ویژگی‌های محل بازدید به گردشگران ارائه نمی‌کند.  البته همه تور‌ها اینگونه نیستند و با کمی پرس و جو در مورد سابقه تور‌ها می‌توان به برخی از آنها اعتماد کرد.

نرده‌هایی که به آسمان می‌روند
شاید در هیچ جای دنیا استفاده از نرده‌های فلزی برای باز داشتن عابران از طی کردن  عرض بزرگراه متداول نباشد اما در ایران در اغلب بزرگراه‌ها و خیابان‌های بزرگ در بین گاردریل،  نرده‌های فلزی جداگانه‌ای بالا رفته‌اند تا به عابران یاد‌آوری کنند؛ جان خود را به خطر نیندازید و از پل عابر پیاده استفاده کنید اما باز هم هستند افرادی که  مصیبت بالا رفتن از این نرده‌ها را به خود هموار می‌کنند.

با وجود خطر بسیار جدی عبور از عرض بزرگراه، برخی از عابران اصرار دارند جان خود را کف دستشان گذاشته و طی یک روند پر‌ اضطراب از عرض بزرگراه عبور کنند. بعد هم به هر ضرب و زوری که شده خود را از بالا یا زیر نرده‌ها رد می‌کنند و این پروسه برای طرف دیگر بزرگراه هم تکرار می‌شود.

گاهی هم در کمال تعجب با اینکه پل عابر درست بالای سر عابران است باز هم  این عمل انجام می‌شود. این در حالی است که  روز به روز این نرده‌ها بلندتر می‌شوند تا شاید  بتوانند جلوی ماجراجویی این عابران را بگیرند؛ هر چند که این اقدام موثر است  اما فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده  باید در بین مردم نهادینه شود.

چراغ خطرقیمت گوجه
قیمت گوجه فرنگی چند هفته‌ای است که مرز‌های گرانی را پشت سر گذاشته و به دنبال آن، محصول یاد شده فقط در کنار میوه‌های به اصطلاح باکلاس مغازه‌ها‌ چیده می‌شود. چراغ خطر قیمت گوجه فرنگی در حالی روشن شده است که مسئولان از آمدن گوجه ارزان‌قیمت چابهار تا 5 اردیبهشت خبر می‌دهند.

با اینکه میوه‌فروش‌های سطح شهر هر کیلو از این محصول را کمتر از 1400 تومان عرضه نمی‌کنند اما بارفروشان وانتی از این موقعیت کمال استفاده را برده و با قیمت‌های پایین‌تر، سعی در بالا بردن میزان فروش خود دارند.

هر چند در مجموع خرید محصولات کمیاب (مانند گوجه فرنگی) از این دسته از فروشندگان صرفه اقتصادی خوبی دارد اما در میان آنها گاهی نیز فروشنده‌هایی یافت می‌شوند که فقط محصول آفت زده و معیوب دست خریدار می‌دهند به همین دلیل در برخی مواقع با محاسبه دورریز محصول خریداری شده، خریدگوجه گران‌قیمت به صرفه‌تر می‌شود.

جوراب یکبار مصرف 
گویا گرانی جوراب باعث شده صنف جدیدی به نام فروشندگان جوراب‌های یکبارمصرف در شهر مشغول به کار شوند. همانطور که از نام این صنف بر‌می‌آید کار آنها فروش پاپوش‌های گول‌زننده و یکبار مصرفی است که به سختی بیش از یک روز میهمان پا‌های خریداران می‌شوند.

جوراب‌های یاد شده با قیمت 150 تومانی خود توجه هر رهگذری را برای چند لحظه جلب می‌کند و در این میان هستند کسانی که هر طور فکر می‌کنند خرید این جوراب‌ها را به صرفه می‌دانند اما عمر کوتاه و 24 ساعته این جوراب‌ها هر خریداری را از کرده خود پشیمان می‌کند. البته جوراب‌های یاد شده را می‌توان از روی جنس بسیار خشک آنها شناسایی کرد.  

کد خبر 48897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز