چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

تلفن‌های سکه‌ای و کارتی و تلفن‌های رایگانی که تنها امکان تماس داخل شهری را فراهم می‌کنند گاه برای مسافران تازه از راه رسیده که نیازمند برقراری تماس‌های فوری هستند دردسرساز است.

تلفن‌های شهری رایگان
چندی پیش در همین ستون مطلبی تحت عنوان« در به در به دنبال تلفن سکه‌ای»منتشر شد. در مطلب مذکور به کمبود تلفن‌های سکه‌ای برای مسافران تازه از راه رسیده -که ممکن است کارت تلفن به همراه نداشته باشند- در پایانه‌های مسافربری و فرودگاه‌ها اشاره شده بود.

در پی انتشار این مطلب روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرده است که در این مکان‌ها، امکان مکالمه شهری رایگان با تلفن‌های نصب شده وجود دارد که مسافران را از کارت تلفن یا سکه بی‌نیاز می‌کند.

با  وجود این اقدام قابل تقدیر باید در نظر داشت که این تلفن‌ها تنها امکان برقراری تماس شهری را فراهم می‌کنند و برای تماس بین شهری یا مکالمه با تلفن همراه باید از تلفن‌های کارتی استفاده کرد.

به همین دلیل شایسته است برای رفاه حال مسافران، در کنار تلفن‌های کارتی یا رایگان شهری، تلفن‌های سکه‌ای هم در این مکان‌های پرتردد نصب شود تا احیانا مسافران فاقد کارت تلفن هم بتوانند با استفاده از سکه، با شماره‌های شهرستان یا تلفن همراه، تماس برقرار کنند.

توسعه پارکینگ فروشگاه‌ها
با توجه به مشغله‌های فراوان  زندگی شهری، مردم این روز‌ها ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های بزرگ خرید کنند تا  به طور همزمان بیشتر اقلام مورد نیاز را تهیه کرده و در زمان صرفه‌جویی کنند. اما برخی از این فروشگاه‌ها با وجود استقبال مردمی،  فاقد پارکینگ هستند و برخی دیگر نیز پارکینگ کوچکی دارند که پاسخگوی مراجعه کنندگان نیست.

با توجه به اینکه این فروشگاه‌ها اغلب در مناطق پر رفت‌و آمد شهر ایجاد شده‌اند، مشکل کمبود جای پارک برای آنها بسیار جدی است و گاهی مشتریان باید زمان زیادی را به پیدا کردن جای پارک اختصاص دهند. در مواقعی هم برخی مشتریان  ناچارند خودرو خود را در فاصله بسیار زیادی از فروشگاه پارک کنند و در صورتی که حجم اجناس خریدار ی شده زیاد باشد، برای انتقال سبد خرید به خودرو با مشکل مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی توسعه پارکینگ این فروشگاه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

کارت‌پرت‌ کن‌ها
اخیرا برخی کارت‌پخش‌کن‌های  به شیوه‌ جدیدی روی آورده‌‌اند که طی آن کارت‌ها و اعلامیه‌های تبلیغاتی را در دسته‌های 5‌یا10تایی به بیرون از خودرو‌های در حال حرکتی که  سوار بر آنها هستند، پرتاب می‌کنند. با گشتی کوتاه در شهر می‌‌توان افرادی را داخل خودرو‌ها دید که در کوچه و خیابان به جای پخش کردن کارت‌ها، مشغول پرتاب کردن آنها هستند.

گویا از آنجا که  مسئولان تبلیغات شرکت‌ها و رستوران‌ها فقط با دیدن خیابان‌هایی که کارت‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی آنها را فرش کرده است،‌ از صحت کار کارت‌پخش‌کن‌ها مطمئن می‌شوند، بنابراین کارت پخش‌کن‌ها نیز برای صحنه‌سازی، دست به اقدامات نه چندان مسئولانه زده و کارت‌ها را روی سطح خیابان می‌ریزند. تمام این تخلفات در حالی روی می‌دهد که چنانچه پلیس افراد خاطی را حین پرتاب زباله ببیند،‌ راننده‌ متخلف را به جریمه‌ای‌ 70 هزار تومانی میهمان می‌کند.

پخش‌های گوشخراش 
در شرایطی که کرایه برخی خودرو‌های مسافربر بیش از میزان اعلام شده و به صورت نامتعارف بالا رفته، تحمل صدای بلند و گوشخراش پخش (ضبط) خودروی برخی از شاغلان این صنف برای مسافران آزار دهنده‌تر شده است.

به گفته شهروندان، گاهی اوقات علاوه بر صدای بلند‌ ‌پخش، موسیقی‌های  بی‌محتوا نیز مزید برعلت شده و در نبود کرایه‌های معقول، سرنشین‌ها را از رفت و آمد بدون خودرو‌ی شخصی دلزده می‌کند. هر روز تعداد مسافرانی که تحمل اصوات ناهنجار یاد شده و‌ دود سیگار راننده‌ را ندارند و نرسیده به مقصد ترجیح می‌دهند پیاده شوند،‌ بیشتر و بیشتر می‌شود. ناگفته پیداست که چنین برخورد‌هایی موجب خروشان‌تر شدن سیل خودرو‌های تک سرنشین در خیابان‌های شهر می‌شود. 

کد خبر 49749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز