دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

در گشتی در دنیای خبرهای ۲۶ فروردین، شما را در یک سفر مجازی به لندن، گلاسکو، مکزیکوسیتی، نیکوزیا و کالیفرنیا می‌بریم.

اجاره دوست
لندن: در دنیای امروز که رفته رفته نقش عاطفه در روابط کمرنگ تر می‌شود، هیچ چیز عجیب نیست. برای مثال وقتی یک پسر برای رفع مسئولیت از خودش برای پدرش دوست اجاره می‌کند نباید تعجب کرد. این پسر 30 ساله به این منظور یک آگهی چاپ و اعلام کرد به کسی که خوش برخورد باشد و پدر 88 ساله‌اش را عصر‌ها به گردش ببرد، ساعتی 7 پوند پرداخت می‌کند.

تسلط به بازی شطرنج و شوخ بودن از دیگر ویژگی‌های مورد نیاز برای این دوست اجاره‌ای است.گفتنی است که این شغل پاره وقت است و تنها 2  روز از وقت شخص مورد نظر را می‌گیرد. تا کنون افراد بسیاری برای استخدام شدن در این شغل اعلام آمادگی کرده‌اند.


جنگ جهانی علیه هزار‌پا‌ها
گلاسکو: مردم 3 دهکده در اسکاتلند ناچار شده‌اند برای مقابله با هزار‌پا‌ها از یک شیوه قدیمی که در جنگ جهانی دوم به کار گرفته می‌شد، استفاده کنند. یکی از ریش سفید‌های دهکده پس از آنکه هجوم هزار‌پا‌ها زندگی مردم را مختل کرد، پیشنهاد داد مردم در هنگام تاریکی هوا لامپ‌های خانه‌ خود را خاموش یا از پرده‌های ضخیم استفاده کنند.

این در حالی است که در جنگ جهانی دوم هم برای کاهش دید بمب‌افکن‌ها برق شهر‌ها در شب قطع می‌شد. مردم این دهکده هم می‌گویند هزار‌پا‌ها به نور علاقه‌مندند و در صورتی که نور از خانه‌ها به بیرون نفوذ نکند، وارد خانه نمی‌شوند. به گفته مردم هجوم هزار‌پا‌ها به دهکده بسیار آزاردهنده است و خیلی‌ها را به بی‌خوابی شبانه دچار کرده است. از سوی دیگر، بچه‌ها هم به‌شدت از این هزار‌پا‌ها می‌ترسند. البته پزشکان‌می‌گویند هزار ‌پا نمی‌تواند نیش بزند.

حراج خودرو‌های سینمایی
مکزیکو سیتی: چند نفر از دست اندرکاران یک فیلم هالیوودی که در دهه 1990 به روی پرده رفت و در آن تعداد زیادی خودرو نمایش داده شد، قصد دارند این خودرو‌ها را در یک پایگاه اینترنتی معروف حراج کنند. این خودرو‌های قدیمی در آن دوره طرفداران زیادی داشتند  اما معلوم نیست که در دنیای مدرن امروز نیز این ابتکار به نتیجه برسد.

نکته جالب این حراجی این است که قیمت خودرو‌ها از 50 هزار دلار آغاز می‌شود اما در صورتی که مشتری برای آنها پیدا شود، این مشتری باید 100 هزار دلار برای هزینه حمل و نقل آن بپردازد. اجرا کنندگان این طرح در حمایت از حراجی خود می‌گویند: خیلی‌ها عاشق فیلم و سینما هستند و سوار شدن خودرو‌هایی که زمانی در فیلم ها حضور ‌داشته و بازیگران مشهور سینما آنها را می‌راندند برایشان نوعی افتخار است. آنها پیش بینی می‌کند که این مزایده تنها چند دقیقه به طول بینجامد.

جریمه پرورش اندام
نیکوزیا: یک قهرمان پرورش اندام به دلیل تولید صدا‌های بلند هنگام تمرین70 پوند جریمه شد. او هر شب در طبقه دوم منزل مسکونی‌اش با صدای بلند تمرین می‌کرد و شکایت همسایگان به نتیجه‌ای نرسید. سر انجام یکی از همسایگان سمج، یک دستگاه سنجش شدت صوت تهیه  و در هنگام تمرین صدای این ورزشکار را ضبط کرد. به گفته وی این ورزشکار در طول تمرین با قدرت 100 دسیبل نعره می‌کشید.

هجوم  الاغ‌ها
کالیفرنیا: مهاجرت تعداد زیادی الاغ وحشی به منطقه‌ای در نزدیکی کالیفرنیا موجب دشواری  تردد در خیابان‌ها و کوچه‌ها شده است. این الاغ‌ها به دنبال خشکسالی اخیر و در جست‌وجوی آب به نزدیکی‌شهر آمده‌اند و تلاش مردم برای دور کردن آنها به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 48772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز