سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

در گشت مجازی ۲۰ فروردین در دنیای اخبار، به آتن، پکن، بانکوک، بوستون،و رم می‌رویم و از آنجا سری هم به برلین می‌زنیم.

سارق سر به هوا

آتن: سارقی که به عنوان متقاضی کار به یک فروشگاه مراجعه کرده و پس از پر کردن فرم استخدام اقدام به سرقت کرده بود، دستگیر شد.

پلیس می‌گوید وی پس از ذکر کامل مشخصات خود در فرم با تهدید صندوقدار به‌وسیله چاقو از او خواست همه موجودی صندوق را به وی بدهد. با وجود اینکه صندوقدار آژیر خطر را به‌صدا درآورد  اما سارق پا به فرار گذاشت، در شرایطی که فراموش کرد فرم مشخصاتش را با خود ببرد.

جالب‌تر اینکه نام واقعی و تلفن عموی این سارق در فرم نوشته شده بود و  ماموران پلیس توانستند بدون دردسر  این سارق 28 ساله را دستگیر کنند. پلیس می‌گوید: این سارق یکی از کم هوش‌ترین سارقانی است که تا کنون دستگیر شده است.

مار در آستین

پکن: یک سارق برای آنکه بتواند از مغازه فروش حیوانات دزدی کند، از آستین پیراهن گشاد خود  استفاده کرد. تصاویر ضبط شده توسط دوربین مخفی این فروشگاه حاکی از آن است که این سارق حین پرسه زدن در فروشگاه در یک قفس را بازکرد و یک مار کوچک را درون آستین خود قرار داد ، البته ماموران فروشگاه متوجه این سرقت شدند و او را دستگیر کردند.

قالب دزدی

بانکوک: کارگر یک پیتزا فروشی در اقدامی عجیب هر 30 قالب موجود در این پیتزا فروشی - که برای پخت پیتزا مورد استفاده قرار  می‌گرفت - را  سرقت کرد. وی پس از دستگیری گفت که هر یک از این قالب‌های آهنی را به ارزش 17 دلار فروخته است.

این در حالی است که صاحب پیتزا فروشی می‌گوید: سرقت قالب‌ها تا چند روز کاسبی او را کساد کرده بود.

کلاس آداب معاشرت

بوستون: کلافه شدن والدین آمریکایی ازرفتار بچه‌هایی که به آداب اجتماعی بی‌توجه هستند، ثبت نام کودکان و نوجوانان این کشور  را در کلاس‌های آموزش آداب معاشرت چند برابر افزایش داده است.

به گفته کارشناسان، در چند ماه اخیر تعداد این کلاس‌ها دو برابر شده است و برخی از والدین،کودکان خود را به اجبار به این کلاس‌ها اعزام می‌کنند. والدین یکی از این بچه‌ها می‌گوید: تلویزیون،‌فیلم‌ها و فناوری خلق و خوی بچه‌ها را تغییر داده است .

این در حالی است که تاثیر تلاش والدین برای ادب کردن بچه‌ها کمرنگ‌تر شده و شرکت در این کلاس‌ها تنها راهکار باقیمانده برای والدین جهت تربیت کردن فرزندان‌شان به شمار می‌آید.هر چند گروهی از کارشناسان این کلاس‌ها را برای بچه‌ها در سنین پایین مناسب نمی‌دانند  اما در این کلاس‌ها حتی به کودکان 4ساله آداب صحیح سر میز نشستن و صحبت کردن  آموزش داده می‌شود.

افسردگی دردسرساز

رم: یک مرد ایتالیایی در اقدامی جنون آمیز در طول یک‌روز، یک پمپ بنزین و اسباب بازی فروشی  را هدف رگبار مسلسل قرار داد. این مرد ۴۳ ساله که سابقه خلافکاری ندارد پس از دستگیری ادعا کرد که به بیماری افسردگی دچار است و به این نتیجه رسیده که  تنها راه کاهش افسردگی‌اش شلیک گلوله‌ است.

عروسی پر سر و صدا

برلین: پلیس برای خاتمه دادن به شلوغی و سر و صدای زیاد یک جشن عروسی که در  رستوران برگزار شده و همسایگان را کلافه کرده بود، وارد عمل شد. ماموران پلیس ابتدا از عروس و داماد خواستند تا حدودی شلوغی را کنترل کنند، اما آنها با پلیس درگیر شدند و ماموران برای دستگیری ‌شان از باتوم برقی استفاده کردند. 

کد خبر 48160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز