شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

رونق ساخت و ساز در چین پیش از بازی‌های المپیک موجب شده است تا گروهی سود جو به فکر قاچاق مس به این کشور بیفتند

بحران مس دزدی
پکن: تا کنون سارقان در کشور‌های مختلف از جمله استرالیا میلیون‌ها دلار  کابل مسی  را به منظور قاچاق به چین سرقت کرده‌اند. در چند هفته اخیر ماموران پلیس در یکی از مناطق استرالیا 15 تن محموله سرقت شده مس را که در حال قاچاق به چین بود، کشف کرد.

این سارقان حتی به وسایل حمل و نقل عمومی هم رحم نمی‌کنند و با سرقت کابل‌های برق، حرکت قطارها را مختل می‌کنند. چین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مس در جهان است و در سال جاری میلادی درحدود 5 میلیون تن مس در ساختمان‌سازی استفاده می‌کند.

محکومیت خرس
مقدونیه: دادگاهی در مقدونیه یک خرس را به جرم سرقت عسل  از زنبور دار، محکوم کرد. این خرس گرسنه با حمله به کندو‌های این زنبور دار ، مقدار زیادی عسل از او به سرقت برد. این در حالی است که زنبور دار از مدتی قبل که متوجه به کمین نشستن خرس شده بود، در باغ خود موسیقی با صدای بلند پخش می‌کرد.

او می‌گوید: شنیده بودم صدای موسیقی و نور خرس‌ها را فراری می‌دهد، به همین دلیل یک ژنراتور خریدم تا به طور دائم دستگاه پخش موسیقی را روشن نگهدارد. اما پس از چند هفته  ژنراتور خاموش شد  و بلافاصله پس از قطع صدا خرس به عسل‌ها دستبرد زد.به همین دلیل زنبوردار مجبور شد به دادگاه شکایت کند. جالب اینکه دادگاه هم این خرس را گناهکار تشخیص داده اما از آنجایی که  خرس به کسی تعلق ندارد، دادگاه دولت را موظف کرده است غرامت 1726 پوندی به زنبوردار بپردازد.

دردسر  پیپ نخست وزیر
لیتوانی: پیپ‌کشیدن  نخست وزیر 56 ساله لیتوانی در یک رستوران موجب شد این رستوران به پرداخت جریمه محکوم شود. از آغاز سال 2007 استعمال دخانیات در اماکن عمومی این کشور از جمله رستوران‌ها ممنوع شده است اما پرسنل رستوران با توجه به اینکه نخست وزیر میهمانشان بود به او اجازه دادند پیپ بکشد. دادگاه هم با توجه به نقض قانون توسط این رستوران آن را به پرداخت 446 دلار جریمه محکوم کرد.

پول زیر دندان موش‌ها
اتیوپی: موش‌ها نتیجه زحمت چند ساله یک کشاورز  را جویدند. این کشاورز نگون بخت تمام پس انداز 12 هزاردلاری خود را که با رنج فراوان به دست آورده بود، در یک انبار کاه مخفی کرد‌اما 3 هفته پس از این اقدام متوجه شد موش‌ها
یک سوم اسکناس‌ها را جویده‌اند.

شکایت انگوری
لندن: شاکی پرونده‌ای که قصد داشت از یک فروشگاه غرامت بگیرد، خودش به پرداخت غرامت محکوم شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که این مرد 55 ساله روی یک دانه انگور له شده که جلوی در این فروشگاه افتاده بود لیز خورد و به زمین افتاد.

این مرد پس از حادثه به دادگاه شکایت کرد و گفت در اثر این ضربه مشکلات فیزیکی پیدا کرده و با توجه به اینکه دیگر نمی‌تواند به تنیس و اسکی بپردازد دچار افسردگی شده است. او همچنین ادعا کرد در شغل خود هم با مشکل مواجه شده و به همین دلیل غرامت 300 هزار پوندی از صاحب فروشگاه می‌خواهد.

اما قاضی شکایت وی را نپذیرفت و گفت: به نظر من دانه انگور باعث سر خوردن او نشده است و  این اتفاق ممکن است برای هر کسی روی دهد. علاوه بر این دادگاه مرد شاکی را به پرداخت 20 هزار پوند غرامت به عنوان هزینه دادرسی به صاحب فروشگاه محکوم کرد.

کد خبر 46510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز