شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

در شیکاگو، علاقه به پرندگان کار یک زوج روس را به دادگاه کشیده؛ در مالزی شهم مردان در کارهای خانه افزایش یافته و ...

عاقبت علاقه به پرندگان
شیکاگو: علاقه یک زوج کهنسال به پرندگان برای آنها دردسر ساز شد. این زوج  برای پرندگان در خارج از خانه و روی پشت بام دانه می ریختند اما هجوم تعداد زیادی پرنده برای خوردن دانه‌ها اعتراض همسایگان را برانگیخت و آنها به دادگاه شکایت کردند.

به گفته همسایگان، اطراف خانه این زوج همواره پر از پرنده است و فضولات این پرندگان محله را کثیف کرده‌است. به دنبال این شکایت، دادگاه نیز به نفع شاکیان رای داد و از این زوج خواست دیگر به پرندگان غذا ندهند.

این زوج که اصالت روسی دارند به رای دادگاه اعتراض کرده و گفتند: با وجود آنکه در روسیه حکومت کمونیستی سر کار بود  اما کسی غذا دادن به پرندگان را ممنوع نمی‌کرد.

مردان خانه‌دار
کوالالامپور: تحقیقات نشان می‌دهد که زنان پس از ازدواج علاقه بیشتری به کار در خانه نشان می‌دهند. در واقع زنان متاهل نسبت به زنان مجرد مدت زمان بیشتری را صرف امور خانه می‌کنند.

نتیجه تحقیقات حاکی از آن است که به طور متوسط هر زن متاهل نسبت به زن مجرد در طول هفته  7‌ساعت بیشتر در خانه کار می‌کند. از سویی دیگر آمارها نشان می‌دهد که در سال 1976 زنان متاهل 26‌ساعت در هفته را به امور خانه اختصاص می‌دادند  اما این رقم در سال‌های اخیر به 17‌ساعت در هفته کاهش یافته است.

نکته قابل توجه آن است که بر خلاف کاهش میزان مشارکت زنان، زمانی که مردان برای رسیدگی به امور منزل صرف می‌کنند افزایش قابل توجهی داشته است.

تحقیقات حاکی از آن است که  در سال 1976 هر مرد متاهل 6 ساعت در هفته به همسرش کمک می‌کرد اما اکنون مردها 13‌ساعت در هفته  خانه‌داری می‌کنند.

توقیف خودروی بدون موتور
تورنتو: گروهی از دوستداران محیط زیست در کانادا که خودرویی نمادین را طراحی کرده بودند، ‌با شکایت پلیس  راهی دادگاه شدند. این گروه خودرویی را بدون موتور  و چراغ راهنما طراحی کرده‌اند که با رکاب زدن سرنشینان حرکت می‌کند  اما در هنگام آز مایش این خودرو در جاده، پلیس آن را توقیف کرد.

پلیس می‌گوید حرکت خودرویی که در آن نکات ایمنی  رعایت نشده باشد در خیابان‌ها ممنوع است.

شکایت از شوهر
جاکارتا: یک زن 3 ماه پس از ازدواج به بهانه بی‌احترامی شوهرش به پدر و مادربزرگش به دادگاه شکایت کرد. به گفته این زن، شوهرش هر روز به آنها بی احترامی می‌کند و این امر موجب شده که وی به لحاظ روحی آسیب ببیند.این زن در دادگاه تقاضای یک میلیون دلار غرامت کرده است.

تشویق برای خرید خانه
مکزیکو سیتی: با توجه به رکود جهانی بازار مسکن و پیشرفت کند معاملات در این بخش ، یک مرد 69 ساله ترفند جالبی برای فروش ملکش به کار گرفته است. این مرد که قصد دارد آپارتمان خود را به قیمت 500 هزار دلار به فروش برساند در زیر آگهی فروش این خانه نوشت: خریدار علاوه بر آپارتمان، مالک بیمه عمر من خواهد شد.

ارزش این بیمه حدود 500 هزار دلار است و در صورتی که این مرد تا 10 سال دیگر فوت کند، بیمه عمرش به خریدار ملک تعلق خواهد گرفت. گفتنی است با توجه به سن بالای این مرد، مشتریان زیادی برای خرید آپارتمان او و بهره مندی احتمالی از بیمه عمرش مراجعه کرده‌اند.

این مرد می‌گوید در حال حاضر وضعیت جسمی او در شرایط مطلوب قرار دارد اما با  توجه به اینکه والدینش قبل از 79‌سالگی از دنیا رفته‌اند،‌خریدار آپارتمان هم می‌تواند امیدوار باشد فروشنده پیش از دیدن هشتادمین بهار عمر خود دنیا را ترک کند.

کد خبر 47790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز