چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

گشتی در دنیای خبرهای ۱۴ فروردین، ممکن است شما را غافلگیر کند، اما نه به خاطر حکایت یک سارق فراموشکار تگزاسی یا شکستن رکورد موزخوری در اسپانیا. در موزاییک خبری این بار با یک صورت حساب ۷۱۵ هزار دلاری روبه‌رو می‌شوید برای چهار فنجان قهوه!

علاقه به نور چراغ

لندن: یک مرد انگلیسی 57 ساله به اتهام سر کار گذاشتن اورژانس و پلیس به 4 سال زندان محکوم شد. ماموران پلیس اعلام کرده‌اند که این مرد رکورد تماس‌ با اورژانس، به بهانه تصادف‌های اتفاق نیفتاده را شکسته است.

این در حالی است که به گفته کارشناسان هر تماس غیر واقعی با اورژانس و پلیس برای درخواست نیرو، ۲ میلیون دلار هزینه به مالیات دهندگان انگلیسی تحمیل می‌کند.

بنا بر گفته پلیس، این مرد روانی در طول ۱۶ ماه گذشته دست‌کم هفته‌ای یک‌بار با پلیس و اورژانس تماس گرفته و به بهانه تصادف، بمب‌گذاری و آتش‌سوزی‌هایی که هرگز اتفاق نیفتاده‌اند، درخواست نیرو کرده است.

او در توجیه دلیل کارش به پلیس گفت: حرکت خودرو‌های پلیس و آتش‌نشانی و نور چراغ آمبولانس‌ها من را هیجان زده می‌کند.

سارق فراموشکار

تگزاس: با وجود اینکه تصور می‌شود سارق‌ها خیلی زرنگ هستند،  اما آنها اغلب فراموشکارند و این سربه هوایی آنها را به دام می‌اندازد و سر نخ‌های لازم را به دست پلیس می‌دهد.

این ویژگی در مورد یک سارق آمریکایی نیز صدق می‌کند که با جا گذاشتن کیف پول خود،  در محل سرقت زمینه دستگیری‌اش را فراهم کرد.

به گفته پلیس این سارق مسلح در طول یک روز به ۳ رستوران دستبرد زد اما در آخرین محل، کیفش را جا گذاشت. تصاویر ویدیویی که مراحل اقدام به سرقت این مرد را نمایش می‌دهد، حاکی از آن است که او کیف پول خود را از جیبش در آورده و وانمود می‌کرد قصد سفارش غذا دارد اما در یک فرصت مناسب از صندوق رستوران پول سرقت کرده است.

جالب اینجاست که او در آخرین رستوران کیف پولش را روی پیشخوان گذاشت و هنگام خروج آن را فراموش ‌کرد. گفتنی است مدارک شناسایی این سارق سر به هوا در کیف پولش موجود بوده و پلیس به زودی او را دستگیر کرد.

رکورد موز خوری

مادرید: گاهی برای مشهور شدن نیازی به تحصیلات عالیه یا موفقیت شغلی نیست و فقط کافی است افراد مهارت خاصی در خوردن داشته باشند. برای مثال همه ساله رکورد‌های تاز‌ه‌ای در خوردن همبرگر به ثبت می‌رسد. اما به تازگی عده‌ای تلاش می‌کنند رکورد یکدیگر را در خوردن موز بشکنند.

به همین منظور پسر جوان اروپایی که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند موفق شده است در مدت یک دقیقه،  5 موز بزرگ را ببلعد. البته این رکورد شکنی وی در برابر چشمان حیرت زده دوستانش انجام شد.

مقامات پس از اطلاع از این موضوع از وی درخواست کردند با انجام دوباره این کار،  نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند. گفتنی است رکورد قبلی خوردن موز در انحصار مرد جوانی بوده که در یک دقیقه 3 موز را بلعیده بود.

افرادی که برای رکورد زنی در زمینه خوردن مواد غذایی فعالیت می‌کنند، باید در این مورد تمرین زیادی انجام دهند و در برخی موارد نیز به بیماری‌های معده دچار می‌شوند.

قهوه گران‌قیمت

پاریس: تاخیر در رسیدن چمدان‌ها موجب شد که یک زن ثروتمند فرانسوی با صورتحساب 715 هزار دلاری رستوران فرودگاه غافلگیر شود.

این زن که به تازگی از سفر دور اروپا بازگشته بود، در هنگام دریافت چمدان‌هایش با مشکل مواجه و مجبور شد چند ساعتی را در فرودگاه معطل شود. او که از قدم زدن در سالن فرودگاه کلافه شده بود وارد رستوران شد و یک قهوه سفارش داد.

این زن همچنان‌که در انتظار به سر می‌برد ۳ قهوه دیگر هم سفارش داد. اما دست آخر پیشخدمت رستوران صورتحساب ۷۱۵ هزار دلاری را روبه‌رویش گذاشت. این زن برافروخته به مدیر رستوران مراجعه کرد و صاحب رستوران ضمن معذرت خواهی گفت اشتباه رایانه‌ای،  صورتحساب ۲۳ دلاری را به رقم ۷۱۵ هزار دلاری تبدیل کرده است.

این زن پوزش صاحب رستوران را نپذیرفت و گفت این صورتحساب، وی را تا مرز سکته پیش برده و به همین دلیل به دادگاه شکایت می‌کند.

کد خبر 47519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز