یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

با وجود اینکه جواهرات همواره برای بشر جذاب بوده اما گاهی حتی یک مشتری هم برای خرید جواهری قیمتی و زیبا پیدا نمی‌شود.

الماس بدون مشتری
هنگ کنگ: به عنوان نمونه مزایده جهانی یک قطعه الماس 72 قیراطی به دلیل اینکه خریداری برای آن پیدا نشد، بدون نتیجه پایان یافت. قیمت پایه این الماس سفید 10تا12 میلیون دلار تعیین شده بود ولی بالاترین پیشنهاد خرید ارائه شده در این مزایده 5/9 میلیون دلار بود. به گفته کارشناسان این سومین قطعه الماس بزرگ جهان است که ظاهری شبیه گلابی دارد و در یک حراجی بین‌المللی عرضه شده است. آنها معتقدند با وجود مرغوبیت این قطعه الماس، وضعیت اقتصادی نابسامان در جهان، قدرت خرید مشتریان را کاهش داده است.

ماجرای انتخاب اسم
لندن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که والدین انگلیسی برای انتخاب نام فرزندان تازه متولد شده‌ خود 30‌میلیون ساعت در سال وقت صرف می‌کنند. آنها معتقدند انتخاب نام زیبا و معنی‌دار در زندگی آینده فرزندانشان تاثیر بسزایی دارد و به همین دلیل زمان زیادی را برای تحقیق در این زمینه صرف می‌کنند. محققان اعلام کرده‌اند که به طور متوسط هر پدر و مادر انگلیسی45  ساعت در مورد  انتخاب نام فرزندشان فکر می‌کنند.

از سویی دیگر از هر 3 زوج انگلیسی، یک زوج نام درست را ضامن اعتماد به نفس می‌داند . 2 میلیون نفر از شرکت کنندگان در این تحقیق هم اعلام کرده‌اند که نام انسان‌ها در موقعیت شغلی آنها نقش تعیین کننده‌ای دارد. جک،توماس و الیور مشهور‌ترین نام‌ها برای پسر‌ها و روبی و الیویا پرطرفدارترین اسم برای دختران انگلیسی به شمار می‌آیند.

سارق لاغر
وین: لاغری، تنها مشخصه‌ای است که پلیس برای دستگیر کردن یک سارق نوجوان در دست دارد. این سارق که قطعا جثه‌ای ظریف داشته از سوراخ بسیار کوچکی که در دیوار یک اداره دولتی وجود داشت وارد آن شد و تعداد زیادی لپ‌تاپ و گوشی تلفن همراه سرقت کرد.

گفتنی است که قطر این سوراخ  تنها 30 سانتیمتر است و تنها یک نوجوان خیلی لاغر می تواند از آن عبور کرده باشد. البته رئیس این اداره، کارمندان خود را به دلیل بی توجهی به این سوراخ توبیخ کرده است اما آنها می‌گویند هرگز گمان نمی‌کردند  که کسی بتواند از این سوراخ کوچک عبور کند. از سوی دیگر پلیس اعلام کرده است که قفل در آسیب ندیده و این سارق جوان اموال مسروقه را هم از همین سوراخ بیرون برده است.به هر حال هنوز هم کارآگاهان پلیس در شگفتی به سر می‌‌برند چون هنوز باور نمی‌کنند که شخصی از این سوراخ کوچک عبور کرده باشد.

عاقبت چانه زدن با مشتری
منهتن: صاحب یک فروشگاه حیوانات عاقبت در دام یکی از مار‌های خود گرفتار شد. این مرد 48 ساله برای نشان دادن یک افعی به یکی از مشتریان در قفس آن را باز کرد اما چانه‌زدن مشتری بر سر قیمت موجب شد که او فراموش کند در قفس را ببندد. به این ترتیب در حالی که مرد بیچاره همچنان سرگرم صحبت کردن با مشتری بود، افعی 4 متری دور بدن او حلقه زد. این مرد که از شدت ترس در حال بیهوش شدن بود ، همسر خود را صدا زد تا به کمکش بیاید اما او هم نتوانست به مار نزدیک شود و با آتش‌ نشانی تماس گرفت.

پس از آنکه ماموران آتش نشانی به فروشگاه رسیدند، تلاش کردند با جریان پر فشار آب سرد، مار را از بدن صاحب فروشگاه جدا کنند. اما موفق نشدند و این افعی همچنان حلقه محاصره خود دور این مرد را تنگ‌تر می‌کرد. سرانجام ماموران با استفاده از یک پیچ‌ گوشتی بزرگ توانستند مرد را نجات بدهند.

کد خبر 49368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز