گروه سیاسی: گروه 6+5 یعنی همان تصمیم‌گیرندگان اصلی جبهه متحد اصولگرایان تا ساعات پایانی یکشنبه شب سوم فوریه( 14 بهمن) و در جلسه‌ای تلاش کردند تا به توافق کامل در ارائه فهرست واحد دست یابند.

در عین حال خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که تدابیر جایگزین برای ارائه فهرست واحد نیز در جلسه دیشب مورد بحث و بررسی اصولگرایان قرار گرفته است.  هنوز نتیجه قطعی این جلسه منتشر نشده است.

ابوالقاسم رئوفیان، عضو کمیته استان‌های جبهه متحد اصولگرایان هم در گفت‌وگو با فارس خبر تشکیل جلسه شب گذشته جبهه متحد اصولگرایان را تأیید کرده بود.

اعلام اسامی

از سوی دیگر دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان از قطعی شدن فهرست‌های انتخاباتی این جبهه خبر داد اما گفت که فهرست قطعی جبهه متحد همزمان با آغاز تبلیغات به صورت رسمی اعلام می‌شود.

شهاب الدین صدر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به قطعی شدن 23 نامزد این جبهه برای انتخابات مجلس هشتم، اظهار داشت: 7 نامزد باقی مانده در فهرست جبهه متحد اصولگرایان تا امروز انتخاب خواهند شد.

دبیر جبهه متحد اصولگرایان در بخش دیگری از اظهاراتش نیز افزود: اکنون کارها در جبهه متحد با توافق و بدون هیچ مشکلی بین سه ضلع پیش می رود.

صدر همچنین از برگزاری همایش استانی 3 روزه جبهه متحد در تهران به منظور انتقال فرایند توافقات انتخاباتی در استان های کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با حضور کمیته‌های استانی جبهه متحد از سراسر کشور برگزار می شود.

تمام طیف‌ها زیر یک چتر واحد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی تمامی اصولگرایان را دعوت کرده‌اند تا در قالب ساز و کار جبهه متحد در انتخابات آینده حرکت کنند و تاکید دارند که 6+5 بایستی حوزه شمول خود را گسترش دهد و تمامی طیف های جریان اصولگرا در زیر یک چتر واحد قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت مبارز، غلامرضا مصباحی مقدم در پنجمین نشست تا انتخابات هشتم شاخه دانشجویی و جوانان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: گام بعد از ائتلاف و همگرایی اصولگرایان تلاش در این جهت است که فهرستی از اصولگرایان وارد رقابت‌های انتخاباتی شود که ترکیبی از متخصصان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... باشد.

از میان تأییدشده‌ها

اسماعیل‌گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: پس‌از انجام بررسی‌ها، با تعدادی از افرادی که صلاحیت‌شان تأییدشده و تعدادی هم که احتمالاً تأیید صلاحیت خواهند شد، فهرست تهران را تنظیم خواهیم کرد.

مجید انصاری هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ائتلاف بین احزاب اصلاح طلب برای رسیدن به یک فهرست واحد بیان داشت: هنوز توافق قطعی و نهایی بین ائتلاف مردمی اصلاحات، ائتلاف ستاد اصلاح طلبان و حزب اعتماد ملی صورت نگرفته است.

کد خبر 43397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز