شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید محمد میر زمانی در سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد.

از دوران نوجوانی‌ با تمرکز در رشته موسیقی و شرکت در کلاس‌های موسیقی کودکان و نوجوانان رادیو و تلویزیون ملی ایران ( سابق )، آواز دسته جمعی را نزد خانم ژاله فردی (بیدار مغز)، سلفژ را نزد فرمان بهبود، آواز تخصصی را زیر نظر زنده یاد رضا زاده و نواختن ساز ابوا را نزد منوچهر صهبایی فرا گرفت.

با تشکیل گروه هم آوازان رادیو و تلویزیون ملی ایران به رهبری گلنوش خالقی،به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و تحت نظر اساتیدی چون لودیک اشنایدر( آواز کلاسیک)، فریدون ناصری (هارمونی)، دکتر مصطفی کمال‌پور تراب(هارمونی تخصصی و کنترپوان)، مرحوم مرتضی حنانه (ارکستراسیون)، کریم گوگردچی (فرم، آنالیز و اصول آهنگسازی)، پرویز منصوری (تاریخ موسیقی) و خانم اقدس پور تراب(پیانو) فرا گرفت.

در سال 1359 فعالیت آهنگسازی را با ساختن آهنگ « تلاش » با صدای رشید وطن دوست آغاز کرد.

میرزمانی از سال 1372 ـ 1369 رهبری ارکستر بزرگ صدا و سیما را عهده دار بوده و تدریس در دانشگاه صدا و سیما و دیگر مراکزفرهنگی و هنری از دیگر فعالیتهای اواست.

میرزمانی در زمینه ساخت موسیقی فیلم و سریال های تلویزیونی فعالیت های گسترده ای دارد و ساخت موسیقی نزدیک به 50  فیلم سینمایی، مستند و فیلم کوتاه و فیلم کودکان و نوجوانان در کارنامه کاری وی قرار دارد که از جمله معروفترین آنها می توان به موسیقی فیلم شوکران و سریال کوچک جنگلی ( به کارگردانی بهروز افخمی) اشاره کرد.

وی همچنین چند اثر در فرم پوئم سمفونی نوشته و بیش از 50 اثر با کلام و بی کلام ارکستری را نوشته و تنظیم کرده است.

از آثار میرزمانی که به صورت آلبوم موسیقی انتشار یافته اند، می‌توان به وصال یاران ( با صدای بهرام گودرزی و سید جمال محمدیان )/ صدای شاعر، بر اساس اشعار (علی معلم)/ عطش و آتش، با همکاری حاج صادق آهنگران/رنگین کمان عشق، به خوانندگی سید عبدالحسین مختاباد/ وداع، به خوانندگی سید حسام الدین سراج که دو اثر عطش و آتش و وداع این آهگساز بر محوریت موسیقی مذهبی با تمرکز بر قیام امام حسین ( ع) ساخته شده است.

میرزمانی تا اواخر سال 1389  مدیر کل تولید مرکز موسیقی صدا و سیما بود و اوایل خرداد ماه 1390 به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد منصوب شد.

کد خبر 42071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز