دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حسین پرنیا، نوازنده سنتور ‌و آهنگساز، سال ۱۳۵۰ در خرم آباد متولد شد و تا سن ۱۴ سالگی در اندیمشک نزد مرحوم استاد ندایی نواختن سنتور را آموخت.

حسین پرنیا

پس از آن وی به تهران می‌آید و از سال ۱۳۷۳ گروه همایون را شکل می‌دهد. علاقه‌مندی به آهنگسازی موسیقی ایرانی از دیگر تجربه‌هایی بود که پرنیا خود با کنجکاوی و علاقه‌مندی آموخت.

پرنیا به اتقاق گروه همایون کنسرت‌هایی در ایران و خارج از ایران از جمله در آلمان، فرانسه، اتریش، چک، اسلوواکی، ترکیه، هند، پاکستان، قطر، امارات و .... اجرا کرد.

پرنیا از سال‌های ابتدایی آشنایی با زنده یاد ایرج بسطامی چند کار مشترک با وی انجام داد که در قالب آلبوم‌های تحریر خیال، رقص آشفته، حال آشفته عرضه عمومی شد.

«رسوای عشق» (بزرگداشت استاد جلیل شهناز) و آلبوم «یاد»برای خرابه های تخت جمشید و کاست «اهورایی» با صدای حسن حسنی و همخوانی هوروش خلیلی و «نگار مهر» با صدای لطیف کاظمی و «نقش ماندگار» برای استاد فرامرز پایور  از دیگر آثاری است که با آهنگسازی پرنیا منتشر شد.

 انتقاد پرنیا از موسیقی نامجو

 انتشار کار مشترک جهاندار و پرنیا

پرنیا همچنین  آلبوم «ساکن جان» و «ذوق جنون» را در کارنامه کاری خود دارد که قرار است با صدای علی جهاندار عرضه عمومی شود.

آلبوم بی کلام «یک جرعه نگاه»، آلبوم «زخم جدایی» با صدای رضا رضایی پایور و همخوانی هوروش خلیلی از دیگر آثاری است که پرنیا ضبط  آْنها را به پایان رسانده و به زودی به بازار موسیقی عرضه خواهد شد.

از این آهنگساز همچنین کتاب «دستور سنتور» همراه با سی دی آموزشی، «۲۰ تمرین برای سنتور»به بازار کتاب‌های موسیقی عرضه شده و سه کتاب«یاد»، «رقص آشفته» و «نگارین» نت نوشته مجموعه قطعات ساخته شده بی کلام وی اند که به زودی منتشر می‌‌شوند.

کد خبر 55158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز