همشهری آنلاین: حزب روسیه واحد، دمیتری مدودف معاون اول نخست وزیر این کشور را بعنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که روز دوم مارس سال 2008 برگزار خواهد شد، معرفی کرد.

به گزارش  خبرگزاری نووستی از مسکو، حزب روسیه واحد روز دوشنبه 17 دسامبر، در گردهمایی خود دیمیتری مدودف معاون اول نخست وزیر روسیه را به طور رسمی  بعنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور که روز دوم مارس سال 2008 برگزار خواهد شد، مطرح کرد.

در هشتمین گردهمایی حزب از این تصمیم 478 نفر از شرکت کنندگان از تعداد کل 479 نفر حمایت کردند و تنها یک نفر رای مخالف داد.

مدودف اعلام داشت در صورتی که بعنوان رئیس جمهور انتخاب شود، اصولی را ملاک عمل قرار خواهد داد که در طرح پوتین اعلام شده بودند.

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کنونی روسیه در مقام نخست وزیری از تمامی تجربه حرفه ای خود برای تامین سعادت مردم روسیه استفاده خواهد کرد.

پوتین پیشتر طی این گردهمایی موافقت خود با پیشنهاد مدودف، مبنی بر نخست وزیری در صورت پیروزی این کاندیدا در انتخابات را اعلام کرده بود.

مدودف خاطر نشان ساخت که اگر بعنوان رئیس جمهور برگزیده شود، به همراه دولت جدید و کابینه جدید می تواند دشوارترین مسائل را نیز حل کند.

بوریس گریزلوف، رئیس مجلس دومای روسیه و رهبر روسیه واحد نیز به نوبه خود از نامزدی ولادیمیر پوتین برای نخست وزیری حمایت نمود.

وی گفت:روسیه واحد اکثریت را در مجلس دوما دارد. ما بطور قطع از کاندیداتوری پوتین در مقام نخست وزیری حمایت می‌کنیم.

کد خبر 39417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز