چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

روسیه فعالیت آموزشی و فرهنگی شورای انگلیس را در تمامی شهرهای این کشور به‌جز روسیه ممنوع اعلام کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی،دولت روسیه به شورای انگلیس اعلام کرده است که تا 18 روز دیگر فرصت دارد که تمامی مراکز فرهنگی خود را در تمامی شهرهای این کشور تعطیل کند و تنها مرکز اصلی این شورا در مسکو اجازه فعالیت خواهد داشت.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است این مرکزها که فرهنگ انگلیس را تبلیغ می‌کنند به صورت غیرقانونی در حال فعالیت بودند.

میخاییل کامینین- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه-  هم اعلام کرد که مراکز آموزشی شورای انگلیس از اوایل دهه 90 میلادی فعالیت خود را با تاسیس دفتر مرکزی در مسکو آغاز کردند ولی در سال‌های بعد با نقض مکرر قوانین حقوقی و مالیاتی فعالیت خود را دربیش از 15 شهر این کشور گسترش داده اند.

کامینین گفت: برای فعالیت این مراکز فرهنگی نیاز به موافقت‌نامه دوجانبه بین روسیه و انگلیس وجود دارد تا فعالیت این دفترها در روسیه و مراکز فرهنگی که روسیه در انگلیس تاسیس می‌کند امکان حقوقی یابد. وی اعلام کرد توافق حقوقی در مورد این مسئله با وجود اقدام‌های غیر‌دوستانه مقام‌های انگلیسی غیر ممکن شده است.

به احتمال زیاد این اقدام دولت روسیه تنش‌های به وجود آمده بین 2 کشور را افزایش خواهد داد.

روسیه پیش از این نسبت به حمایت مالی،سیاسی و تبلیغی سفارت انگلیس از سازمان‌های غیر دولتی  روسی اعتراض کرده بود.پس از انتشار مدارک کمک‌های مالی سفارت انگلیس به NGO های روسی، سفیر انگلیس مجبور شد به صورت علنی سیاست انگلیس برای تحت پوشش قرار دادن سازمان‌های غیر دولتی روسی را بپذیرد و از کمک‌های مالی به آنها دفاع کند.

به نظر مقام های روسیه،فعالیت‌های سفارت انگلیس در روسیه در جهت تفرقه قومی،سیاسی و مذهبی در این کشور متمرکز شده است.

در ماه می‌ سال گذشته، ولادیمیر پوتین- رئیس جمهوری روسیه- از به جریان افتادن دستورالعملی خبر داد  که طبق آن، سازمان‌های غیر دولتی موظف شدند نسبت به ثبت مجدد خود نزد وزارت دادگستری اقدام کنند.

کد خبر 39023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز