همشهری آنلاین: آندره لوگووی افسر سابق امنیتی روسیه که از طرف انگلیس به قتل همکار خود آلکساندر لیتویننکو در لندن متهم شده برای پاسخگویی به این اتهام انگلیس در دادگاهی در روسیه اعلام آمادگی کرد.

لوگووی روز جمعه 20 ژوئیه(29 تیر) در گفتگو با رادیو "اکو مسکو" گفت: برای دیدار با بازپرسان انگلیسی در روسیه تحت هر شرایطی آماده هستم.

وی در همین حال در مورد وجود شواهد جدی در دست انگلیس دال بر دخالت وی در مرگ لیتویننکو ابراز تردید کرد.

روابط روسیه و انگلیس به دلیل عدم اجابت درخواست لندن برای تحویل لوگووی تیره شده است و دو کشور به اخراج متقابل چهار دیپلمات یکدیگر از خاک خود و اعمال تدابیری علیه یکدیگر دست زدند.

لوگووی گفت در چند ماه اخیر از طرف انگلیس برای حضور در دادگاه احضار نشده است.

وی در همین حال در مورد بیطرفی دستگاه قضایی انگلیس در محاکمه وی ابراز تردید کرد.

این تبعه روس، انگلیس را پناهگاه جنایتکاران و تبهکاران خواند و تاکید کرد انگلیس در طول تاریخ خود همیشه یک مرکز ضد روسی بوده است.

از لوگووی سوال شد آیا ممکن است که برای مسموم کردن لیتویننکو، بدون اطلاع قبلی از وی سوء استفاده شده باشد؟ وی گفت: من روز اول نوامبر در رستوران به همراه لیتویننکو و دوست دیگرم نشسته بودم چطور می‌توانستم در حضور دو نفر قرص یا ماده رادیو اکتیو را در داخل فنجان چای وی بریزم.

لوگووی همچنین گفت: در شرایط کنونی احساس خطر می‌کند زیرا در صورت وقوع حادثه برای وی، هرکس می‌تواند به نفع خود استفاده کند.

آلکساندر لیتویننکو افسر سابق سازمان امنیت روسیه ماه نوامبر اخیر بر اثر مسمومیت ناشی از ماده رادیواکتیو پلونیوم-‪ ۲۱۰‬در لندن جان باخت.

کد خبر 27033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز