همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی روسیه استفاده از سامانه موشکی S-400 جهت دفاع ضدموشکی اروپا را محتمل می‌داند

به گزارش خبرگزاری نووستی، سرلشکر الکساندر زلین، فرمانده نیروی هوایی روسیه استفاده از جدیدترین سامانه پدافند ضدموشکی S-400 "تریومف" را در ترکیب سامانه ضد موشکی غیر استراتژیکی اروپا امکان پذیر می شمارد.

وی در پاسخ به سئوالی در باره احتمال استفاده از S-400 در سامانه واحد دفاع ضد موشکی اروپا گفت:به اعتقاد من باید روی این مسئله کار کرد و اگر در این باره دستوری صادر گردد ما برای حل آن اقدام خواهیم کرد.

سرلشکر الکساندر زلین، همچنین به خبرنگاران اعلام کرد که سامانه پدافندی S-400 قابلیت تامین امنیت لازم برای برگزاری مسابقات المپیک زمستانی سوچی در سال 2014 را دارد.

وی در پاسخ سئوال خبرگزاری نووستی در باره اینکه آیا سامانه ضد موشکی S-400 برای تامین امنیت سوچی2014 مورد استفاده قرار خواهد گرفت گفت: "من این مسئله را به وزیر دفاع گزارش دادم و در آینده نزدیک اسناد لازم به حل این مسئله را به وی ارائه خواهم داد".

فرمانده نیروی هوایی گفت: مهندسین به ساخت مراکز زیر ساختی المپیک سوچی خواهند پرداخت و ما هم سامانه دفاع ضد هوایی را آماده خواهیم نمود که امنیت برگزاری بازی های المپیک زمستانی در سوچی را تامین کند.

تولید صادراتی سیستم S-400 از سال 2009 آغاز می شود
 
 همچنین ایگور عاشوربیلی، مدیرعامل موسسه تحقیقاتی تولیدی "آلماز" سازنده سامانه های پدافند موشکی S-400  "تریومف" معتقد است که تولید نمونه های صادراتی این مجموعه های ممکن است که از سال 2009 آغاز گردد.

وی در پاسخ سئوال خبرنگاران گفت: "طی دو سال ما این مجموعه را در نیروهای مسلح خود بکار خواهیم برد که جایگاه شایسته خود را (در بازار) پیدا کند و بعد از کسب تجربه بهره برداری، از سال 2009 می توانیم تولید مدل صادراتی آن را آغاز کنیم".

سامانه پدافند موشکی S-400 برای انهدام اهداف پرنده از جمله هواپیما، هواپیمای بدون سرنشین و موشک های بالدار بکار برده می شود. از این سامانه همچنین می توان برای مبارزه با اهداف بالستیکی و آئرو بالستیکی استفاده کرد که آن را به حلقه کلیدی در ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی در قلمرو حرکت مبدل می سازد.

S-400 سامانه ای فوق مدرن و راحت در استفاده از تجهیزات توسط خدمه  توصیف شده است. حداکثر برد موثر به اهداف آئرودینامیکی در حدود 400 کیلومتر و ارتفاع موثر پرتاب موشک بیش از 30 کیلومتر است. 

آنطور که‌دفتر مطبوعاتی نیروی هوایی روسیه اطلاع داد سامانه های سیار دفاع ضد موشکی S-400 دارای مشخصات فنی-عملیاتی فوق دقیقی نسبت به موارد مشابه خارجی خود از جمله سامانه های آمریکایی (پاتریوت) در دفع ابزار موشکی تهاجمی بوده و می توانند که به طور سریعی در ترکیب سامانه ضد موشکی غیر استراتژیکی اتحادیه اروپا قرار گیرند

کد خبر 28348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز