همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه هرگونه تهدید موشکی اروپا از سوی ایران را که آمریکا آنرا بهانه استقرار سامانه دفاع موشکی خود در اروپا قرارداده، رد کرد.

به گزارش ایتارتاس، سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در شهر مینسک پایتخت بلاروس و پس از دیدار با همتای بلاروسی خود در جمع خبرنگاران گفت: هیچ‌گونه تهدید موشکی از سوی ایران نمی‌بینیم.

لاوروف با اشاره به دیدار اخیر خود از تهران و گفتگو با مقامات ایرانی در مورد پیشنهاد روسیه به آمریکا برای استفاده مشترک از ایستگاه رادار قبله آذربایجان گفت: موضع روسیه را در این زمینه مورد تأکید قرار دادیم و طرف ایرانی با درک مسئله آن را پذیرفت.

وزیر امور خارجه روسیه برخی دیدگاه‌ها مبنی بر ضروری بودن استفاده مشترک آمریکا و روسیه از ایستگاه رادار قبله برای مقابله با تهدید موشکی ایران را نادرست خواند.

رییس‌جمهور روسیه در حاشیه اجلاس سران هشت کشور صنعتی در شهر هلیگندام آلمان با هدف پایان دادن به منازعات بر سر گسترش سپر دفاع موشکی آمریکا به شرق اروپا به بهانه ردیابی موشک‌های ایرانی، خواستار استفاده مشترک روسیه و آمریکا از ایستگاه رادار قبله آذربایجان شده بود.

تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی در اروپای شرقی و پیشنهاد روسیه برای استفاده از رادار قبله به عنوان گزینه جایگزین آن در دیدار اول ماه جولای سران روسیه و آمریکا مورد بحث قرار می‌گیرد.

رادار قبله آذربایجان محدوده‌ای شش هزار کیلومتری در خاورمیانه، شرق دور و بخشی از آفریقا را پوشش می‌دهد.

کد خبر 25359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز