گروه سیاسی: وزیر امور خارجه روسیه در تأیید سخنان رئیس جمهوری ایران درباره تهدید سپر موشکی آمریکا در اروپای شرقی برای کشورهای منطقه گفت: روسیه نگرانی‌های ایران را در این باره درک می‌کند.

سرگئی لاوروف که در بیشکک محل برگزاری اجلاس سران سازمان شانگهای سخن می‌گفت و مهر خبر آن را منتشر کرد، افزود: مسلماً مشکل استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپای شرقی جدی است و می‌توان رئیس جمهور ایران را درک کرد که چرا چنین مسئله‌ای را مطرح می‌کند، زیرا تصور و یا پیش‌بینی تهدید از خاک کشور وی دلیل اجرای این برنامه‌ها اعلام می‌شود که به عقیده ما نیز اظهارات آمریکایی‌ها در این باره بی اساس است.

احمدی‌نژاد در سخنان خود در اجلاس شانگهای با اشاره به مسئله استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپای شرقی گفت: اهداف پیش‌بینی شده فراتر از تهدید یک کشور است، بلکه بخش مهمی‌از منطقه و کشورهای عضو سازمان شانگهای را تهدید می‌کند.

ایسنا نیز به نقل از سرگئی لاوروف تاکید کرد که روسیه تهدیدی از سوی ایران نمی‌بیند.

لاوروف تصریح کرد: ما نه تنها با تجزیه و تحلیل مقامات ایرانی موافقیم، بلکه بر اساس اطلاعات دقیقی که در دست داریم، تاکید می‌کنیم که حتی اگر ایران قصد داشته باشد موشک‌هایی با چنین بردی ایجاد کند، در بلندمدت چنین اتفاقی روی نخواهد داد.

کد خبر 29162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز