جمعه ۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: جورج بوش، رئیس جمهور ایالات متحده درحالی قرار است شنبه 29 ژوئن(نهم تیرماه) در اقامتگاه خانوادگی بوش‌ها در شهر بندری کنه‌بونک‌پورت در سواحل آفتابی اقیانوس اطلس میزبان ولادیمیر پوتین، همتای روس خود باشد

و با او در فضایی آرام به ماهیگیری و توری تفریحی با قایق در سواحل کم‌عمق این بندر برود که بعید است این پذیرایی گرم بتواند از اختلاف‌نظرهای عمیق مسکو و واشنگتن بر سر موضوعات مختلف بکاهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز برای دیدار دو روزه پوتین از ایالات متحده که از شنبه با ورود وی به این کشور آغاز می‌شود هیچ دستور کار خاصی پیش‌بینی نشده است و گمان نمی‌رود در این دیدار هیچ توافقنامه‌ای بین دو طرف به امضا برسد بلکه واشنگتن امیدوار است در بهترین شرایط تنها بتواند اندکی از اختلاف‌نظرهای جاری بین کرملین و کاخ سفید بکاهد.

بوش در ماه ژوئیه و زمانی که مسکو و واشنگتن درگیر جنگ لفظی تمام‌عیاری بر سر استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا بودند پوتین را به اقامتگاه بوش پدر دعوت کرد.

هدف از این اقدام ایجاد تحولی در مذاکرات خشک و رسمی دو طرف و گشایش روزنه‌ای به احتمال دستیابی به اتفاق‌نظر بر سر موضوعاتی چون روند پیگیری پرونده هسته‌ای ایران، استقلال کوزوو و استقرار اجزاء سامانه دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا بود.

حداقل چیزی که از همین حالا مشخص است این‌که دو طرف بر سر استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در رومانی و لهستان به اتفاق نظر دست ‌نخواهند یافت چراکه رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا این نکته را مشخص کرده که پنتاگون به رادار جنگی قبله به‌عنوان مکمل سامانه دفاع موشکی و نه جانشینی برای آن می‌نگرد.

 در چنین حال و هوایی هیچکس انتظار ندارد با وجود تعارفات دیپلماتیک و لبخندهایی که بوش و پوتین در کنه‌بونک‌پورت تحویل هم می‌دهند این نشست در عمل ثمر چندانی داشته باشد.

کد خبر 25406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز