چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه بین‌الملل: جورج بوش، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در واکنش به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، همتای روس خود که از هدف‌گیری موشک‌های بالستیک این کشور به سوی اروپا خبر داده بود، تأکید کرد روسیه به اروپا حمله نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بوش که در کنفرانس مطبوعاتی در بندر هیلیندم آلمان، محل برگزاری نشست سران گروه هشت شرکت کرده بود، گفت: آمریکا هیچ اقدامی در برابر تهدید پوتین را ضروری نمی‌داند چرا که روسیه دشمن آمریکا و غرب نیست.

او که به وضوح سعی داشت مانع از بالا گرفتن جنگ لفظی‌ای شود که از اوایل سال جاری میلادی بین مسکو و پایتخت‌های غربی بر سر تصمیم آمریکا بر استقرار بخش‌هایی از سامانه دفاع موشکی این کشور در شرق اروپا درگرفته است، افزود: سپر موشکی تهدیدی برای روسیه نیست.

بوش در حالی پیش از صرف نهار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در برابر خبرنگاران حضور یافت که پلیس آلمان سعی داشت تجمع نزدیک به ده هزار تن از مخالفان جهانی‌سازی که با ایجاد کمربندی انسانی پیرامون دیوار حایل 10 کیلومتری محل برگزاری نشست سعی داشتند این دیوار را از بین ببرند را متوقف کند.

بوش در این نشست خبری از پاسخ دادن به سئوالات خبرنگاران پیرامون اهمال آمریکا در انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تشدید روند تخریب لایه ازون و تغییرات زیست‌محیطی ناشی از انتشار گازهای آلاینده طفره رفت اما  عاقبت ناچار شد به صراحت اعلام کند واشنگتن حاضر به پیوستن به پیمان کیوتو نیست.

او در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال بروز مناقشه بین ایالات متحده و روسیه بر سر سپر دفاع موشکی با اذعان به این که اختلاف‌نظرهایی در این رابطه بین مسکو و واشنگتن وجود دارد سعی کرد با استناد به اظهارات اخیر دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که تأکید کرده بود دیگر برای توقف برنامه هسته‌ای ایران دیر شده توجیهی برای استقرار اجزاء سامانه دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا بتراشد.

کد خبر 23740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز