چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین روزهای اول و دوم ژوئیه سال جاری به آمریکا سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری نووستی از مسکو در این اطلاعیه که روز چهارشنبه 30 مه منتشر شده گفته شده برنامه سفر رئیس جمهور روسیه مذاکرات پوتین با جرج بوش رئیس جمهور آمریکا در ایالت مان است.

علاوه بر این اطلاع داده شد که پوتین و بوش در چارچوب حضور خود در نشست "گروه هشت" در آلمان نیز دیداری دوجانبه خواهند داشت.

از سوی دیگر روز چهارشنبه کاخ سفید هم اعلام کرد که طی روزهای اول و دوم ژوئیه جرج بوش پدر و جرج بوش پسر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در رزیدنس خانوادگی بوش در نزدیکی شهر کنبانکپورت (ایالت مان) دیدار و گفتگو خواهند داشت.

در اطلاعیه تونی اسنو دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفته می‌شود: رئیس جمهور آمریکا با بی صبری در انتظار این دیدار است که بخشی از دیالوگ های دوجانبه با رئیس جمهور روسیه است"

اسنو اعلام داشت: همکاری بین آمریکا و روسیه برای برای حل مناقشات منطقه ای، توقف گسترش سلاح کشتار جمعی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی از اهمیت برخوردار است.

به گفته وی، رؤسای جمهور به بررسی حیطه گسترده‌ای از مشکلات، از جمله ایران، همکاری در زمینه انرژی هسته ای غیر نظامی و نیز دفاع ضد موشکی خواهند پرداخت.

کد خبر 23330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز