سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرگئی ایوانف، معاون اول نخست‌وزیر روسیه که پیشتر احتمال نامزدی او برای انتخابات مارس 2008 مطرح بود، اعلام کرد از تصمیم پوتین و احزابی که مدودف را برای نامزدی در این انتخابات برگزیده‌اند حمایت می‌کند.

به گزارش ایتارتاس، دومین مرد مقدر روسیه براساس نظرسنجی‌های اخیر [در همین ارتباط] در گفتگو با خبرنگاران در مسکو اعلام کرد، از پیش در جریان تصمیم چهار حزب روسیه به رهبری حزب روسیه واحد برای معرفی مدودف قرار داشته و همان طور که پیشتر از این تصمیم حمایت کرده هم اکنون نیز از نامزدی مدودف حمایت می کند.

حمایت پوتین از کاندیداتوری مدودف

او که تاکنون رقیب اصلی مدودف برای تکیه بر صندلی پوتین محسوب می‌شد اعلام کرده یقین دارد که مدودف به اندازه کافی برای این سمت مناسب است.

ایوانف می گوید برای هشت سال با مدودف شانه به شانه کار کرده و به خوبی به خصایص فردی و توانایی های کاری مدودف واقف است و اطمینان دارد ترکیب این خصایص و توانمندی ها به دیمیتری مدودف کمک می کند تا از عهده این مسئولیت به خوبی برآید.

به اعتقاد ایوانف در صورت انتخاب مدودف روسیه به آرامی و بدون انقطاع یا تغییر به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

برخی تحلیلگران انتخاب مدودف را بهترین گزینه برای تأثیرگذاری پوتین در آینده روسیه ارزیابی کرده اند. آنها معتقدند انتخاب این تکنوکرات جوان در عین حال فرصت بهبود روابط روسیه با غرب را ایجاد می گویند.

همچنین از چندی پیش تحلیلگران روس دو سناریو را درخصوص انتخابات ارزیابی می کردند.

در نخستین وجه ممکن بود پوتین پس از گذشت یک دوره، باری دیگر به قدرت بازگردد که در آن صورت می‌بایست کاندیدای کمرنگ‌تری، مثل زوبکوف نخست‌وزیر کنونی را انتخاب می‌کرد؛

سناریوی دیگر این بود که پوتین قدرت را منتقل کند و به تدریج میزان نفوذ خود را در سیاست کاهش دهد که در آنصورت می‍بایست "سرگی ایوانوف" معاون اول نخست‌وزیر را انتخاب می‌کرد، اما مدویدیف، چیزی بین آن دو است و با انتخاب وی هنوز فرصت برای اندیشیدن باقی‌است.

کد خبر 38937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز