دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین در پی حمایت حزب روسیه واحد از کاندیداتوری دیمیتری مدودف در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، پشتیبانی خود را از وی اعلام کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ضمن حمایت از کاندیداتوری دیمیتری مدودف معاون اول نخست وزیر روسیه ، گفت: انتخاب مدودف به عنوان رییس جمهوری، روسیه را در همان مسیر هشت سال گذشته حفظ خواهد کرد.

پوتین که در جمع نمایندگان حزب واحد روسیه سخن می‌گفت، افزود:من کاملا از پیشنهاد حزب روسیه واحد مبنی بر کاندیداتوری مدودف در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنم.

پیش از سخنان پوتین حزب روسیه واحد و سه حزب دیگر از کاندیداتوری مدودف برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده بودند.

طی ماه‌های اخیر گمانه زنی‌های زیادی درباره جانشین احتمالی ولادیمیر پوتین انجام گرفته بود.محبوبیت پوتین سبب شده است تا بسیاری از تحلیل گران سیاسی به این باور مشترک برسند که هر کاندیدایی که مورد حمایت وی قرار گیرد از شانش بسیار بالایی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در 2 مارس 2008 برگزار شود، برخوردار خواهد بود.

پیشتر کارشناسان مسائل سیاسی بر این باور بودند که پوتین گزینه مورد نظر خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از میان مدودف حقوقدان که ریاست هیات مدیره شرکت گاز پروم را نیز عهده دار است و یا سرگئی ایوانف دیگر معاون نخست وزیر  و وزیر دفاع پیشین روسیه انتخاب خواهد کرد.

اگرچه پوتین براساس مفاد قانون اساسی روسیه نخواهد توانست در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کند، گفتنه می‌شود وی تلاش دارد موقعیت خود را همچنان در مقام یکی از با نفوذ ترین سیاستمداران روسیه حفظ کند.حتی پس از پیروزی حزب روسیه واحد در انتخابات پارلمانی(دوما) روسیه بسیاری پیش بینی می‌کرند، پوتین پس از اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش ، در مقام نخست وزیر روسیه در قدرت ابقا شود.این فرضیه با پیروزی حزب روسیه واحد در انتخابات پارلمانی تقویت شده است.

ولادیمیر ریژکوف یکی از سیاستمداران مخالف دولت روسیه ادعا کرده است : در صورتی که پوتین تمایل به بازگشت به مقام ریاست جمهوری را داشته باشد، انتخاب مدودف بهترین گزینه در این ارتباط خواهد بود.

این سیاستمدار روس افزوده است:اگر پوتین بخواهد در دو یا سه سال آینده به قدرت بازگردد، بدون شک مدودف فردی خواهد بود که به نفع وی از قدرت کنار خواهد رفت.

کد خبر 38793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز