همشهری آنلاین: مقامات انتخاباتی روسیه، میخاییل کاسیانف نخست وزیر سابق این کشور و از کاندیداهای مخالف دولت را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 منع کردند.

به گزارش بی بی سی، کمیته مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد: در فهرست طرفداران کاسیانف تعداد زیادی امضای بی اعتبار به چشم می‌خورد.

بر اساس قوانین انتخاباتی روسیه، تنها 5 درصد امضای متعلق به طرفداران کاندیداها می‌تواند جعلی باشد. کمیسیون انتخاباتی روسیه در همین راستا ادعا کرده است که 13.36 درصد از امضای طرفداران کاسیانف جعلی بوده است و بر همین مبنا او از حضور در انتخابات منع می‌شود.

کاسیانف پیشتر به عنوان نخست وزیر دولت ولادیمیر پوتین انجام وظیفه می‌کرد، اما اکنون او تبدیل به یکی از منتقدان رییس جمهوری روسیه شده است.

پوتین اما دیمیتری مدودف معاون نخست وزیر روسیه را به جانشینی خود تعیین کرده و انتظار می‌رود مدودف در انتخابات ریاست جمهوری مارس 2008 به پیروزی برسد.دیمیتری مدودف که ریاست شرکت گازپروم روسیه را نیز عهده دار بوده است، در نظرسنجی‌هایی که اخیرا درباره انتخابات ریاست جمهوری روسیه برپا شده، فرد پیشتاز بوده است.

گنادی زیوگانف، ولادیمیر ژیرنوفسکی و اندری بوگدانف ، دیگر کاندیداهایی هستند که بر اساس رای کمیسیون انتخاباتی روسیه جواز حضور در انتخابات ریاست جمهوری مارس 2008 را یافته‌اند.

کد خبر 42746

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز