شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: مردم روسیه روز یکشنبه دوم دسامبر (11 آذر) 450 نماینده مجلس دومای دولتی روسیه را انتخاب می‌کنند.

109 میلیون روس واجد شرایط با رفتن به پای صندوق‌های رأی، نمایندگان مورد نظر را براساس فهرست حزبی برخواهند گزید.

احزاب ملی‌گرا که در رأس آنها، حزب روسیه متحد به رهبری ولادیمیر پوتین -‌رئیس‌جمهوری روسیه‌- در انتخابات شرکت کرده‌اند، از بخت بیشتری برای کسب حداکثری کرسی‌ها برخوردارند.

دولت روسیه به رهبری پوتین از تابستان سال گذشته که آمریکا را گرگی درنده خواند، موج ملی‌گرایی آمریکاستیز را در روسیه دامن زد. پوتین در اجلاس امنیتی مونیخ در بهمن ماه سال گذشته نیز گفت: آمریکا از حدود خود تجاوز کرده است.

پوتین با هدایت جریان ملی‌گرایی در روسیه بر ضد غرب، سرمایه‌گذاری سیاسی اروپا و آمریکا در کشورش را هدف قرار داد.

اتحادیه اروپا و آمریکا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق هدایت سازمان‌های غیردولتی (NGO)ها برنامه‌ریزی وسیعی را برای مداخله در انتخابات روسیه صورت داده بودند.

از سال گذشته وقتی پلیس روسیه کمک مالی سفارت انگلیس در مسکو به برخی سازمان‌های غیردولتی را فاش کرد، جریان‌های غرب‌گرا در روسیه منزوی شدند.

جالب اینکه همچون انتخابات اخیر در لهستان و استرالیا احزاب برای رأی آوردن شعارهای آمریکاستیز مطرح کرده‌اند.

گنادی زیوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه که امید زیادی به پیروزی در انتخابات دارد، آمریکا را دشمن سنتی روسیه و تمام کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند، خواند.

ولادیمیر ژیرنوفسکی ‌رئیس حزب لیبرال دمکراتیک روسیه‌ هم که قاعدتاً با پوتین رقابت دارد با تکرار مواضع رئیس‌جمهوری روسیه، آمریکا را عامل تمام بدبختی‌ها و مناقشات جهانی معرفی کرد.

پوتین که محبوب‌ترین سیاستمدار فعلی روسیه محسوب می‌شود مورد انتقاد غرب قرار دارد؛  ازاین‌رو میزان مشارکت مردم در انتخابات و تعداد کرسی‌های حزب روسیه متحد، نوعی رأی اعتماد مجدد به پوتین محسوب می‌شود.

کد خبر 38053

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز