همشهری آنلاین: تغییر نخست‌وزیر و شماری از وزیران کابینه روسیه، منجر به تغییرات قابل توجهی در رتبه‌بندی سیاستمداران روسی شده‌است.

به گزارش نووستی به نقل از نیزاویسیمایا گازیتا، براساس یک نظرسنجی در بین کارشناسان که پس از استعفای دولت فرادکوف، اما پیش از اعلام ترکیب جدید دولت توسط پوتین انجام شده‌است ولادیمیر پوتین همچنان در صدر دولتمردان برجسته روسیه قرار دارد.

پوتین همانند سابق با فاصله قابل توجهی از سایرین در صدر جدول رتبه‌بندی است و توانسته امتیاز 9.76 از 10 را کسب کند.

پس از پوتین اما سرگئی ایوانوف معاون اول نخست‌وزیر مقتدرترین سیاستمدار روسی‌است. او امتیاز 7.59 از 10 را از آن خود کرده‌است.

بیشترین جهش در ماه سپتامبر مربوط به ویکتور زوبکوف نخست‌وزیر است که پس از ایگور سچین معاون رئیس دفتر ریاست‌جمهوری در رتبه چهارم قرار گرفته‌است. زوبکوف در نظرسنجی‌های ماه اوت بین رتبه‌های 88 تا 91 را قرار داشت.

پنجمین جایگاه در بین دولتمردان مقتدر روسیه را "دمیتری مدویدیف" معاون اول نخست وزیر دارد که از جایگاه سوم به پنج نزول کرده‌است. گفته  می‌شود گسترش لیست شرکت‌کنندگان احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، سبب تضعیف پذیرش مدویدیف به عنوان جانشین احتمالی شده است.

ولادیسلاو سورکوف معاون رئیس دفتر ریاست‌جمهوری جایگاه ششم را دارد. پس از او سرگئی سوبیانین رئیس دفتر ریاست‌جمهوری در جایگاه هفتم قرار گرفته‌است.

در ماه سپتامبر در رتبه‌بندی نیکلای پاتروشف، مدیر سازمان فدرال امنیت روسیه (اف اس ب) و الکسی کودرین وزیر دارایی و معاون نخست وزیر تغییری رخ نداده و به ترتیب مکان‌های هشتم و نهم را به خود اختصاص داده‌اند. با این وصف ارتقای کودرین به معاونت نخست وزیر، پتانسیل خوبی را برای افزایش نفوذ وی تأمین می‌کند. 

یک تغییر معنی‌دار دیگر مربوط به وزیر دفاع روسیه است.

"آناتولی سردوکوف" که در ماه اوت در جایگاه 55-57 بوده، به جایگاه 22-23 رسیده‌است که استعفای داوطلبانه وی از مقام وزارت دفاع به علت خویشاوندی نزدیک با نخست‌وزیر جدید را پوتین نپذیرفت.

در عوض "سرگئی کرینکو" رئیس آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه "روس اتم" نیز در جایگاه 63 قرار دارد که در مقایسه با ماه اوت بیش از 10 رتبه نزول داشته است.

کد خبر 33027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز