گروه بین‌الملل: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد با برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه دسامبر2007 و انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه مارس سال 2008 جابه‌جایی قدرت در این کشور کامل خواهد شد.

در آستانه پنجمین دوره انتخابات دومای روسیه، وی در گردهمایی طرفداران خود در مسکو،  مردم را به دادن رای به حزب حاکم روسیه واحد در این انتخابات دعوت کرد.

ولادیمیر پوتین در گردهمایی ده‌ها هزار نفره مسکو گفت: در روز دوم دسامبر(یازدهم آذرماه) تا اندازه زیادی سرنوشت کشور تعیین می‌شود.

وی با دعوت به شرکت در انتخابات دوما گفت: حزب روسیه واحد باید اکثریت آرا در انتخابات را کسب کند تا تداوم سیاست کنونی برای توسعه پایدار و مستمر کشور حفظ شود.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به تجدید حکومت روسیه در چند ماه اخیر تأکید کرد برای این که تجدید حکومت به شکل درست انجام گیرد باید رئیس‌جمهوری و پارلمان جدید به‌طور مؤثر با یکدیگر همکاری کنند و به نفع مردم عمل نمایند.

به گزارش ایرنا پوتین گفت: روسیه در 10سال آینده در ردیف 5 قدرت بزرگ اقتصادی جهان قرار خواهد گرفت.

وی به دستاوردهای هشت سال حکومت خود ازجمله رشد ۷۰درصد تولید ناخالص ملی روسیه، افزایش ۳۰برابر سرمایه شرکت‌های روسی و رشد سه برابر درآمدهای مردم اشاره کرد.

پوتین در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به نامزدی برخی از منتقدان از حکومت خود و مخالفان حزب روسیه واحد در انتخابات آینده دوما گفت: اجازه نخواهیم داد دوما به محل تجمع حرافان، رشوه‌خواران و شهرت‌طلبان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وی گفت: من انتقاد مقامات سابق روسیه را که کشور را به فقر و فساد مالی کشاندند نمی‌پذیرم. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه مخالفان را در این کشور همانند شغال‌هایی دانست که به‌دنبال کمک‌هایی از خارج هستند.

پوتین همچنین مخالفان دولت روسیه را متهم کرد با سرازیر شدن در خیابان‌ها به‌دنبال اقدامات تحریک آمیز هستند.

وی افزود: آنها این تحرکات را از کارشناسان غربی فرا گرفته اند.

وی بر عزم خود برای جلوگیری از بازگشت سرمایه‌داران به قدرت تأکید کرد.

سخنان ولادیمیر پوتین که در راس فهرست انتخاباتی حزب روسیه واحد قرار دارد،  با ابراز احساسات شدید طرفدارانش همراه بود و آنها شعارهای مختلف ازجمله پوتین تو را باور داریم فریاد می‌زدند.

پنجمین دوره انتخابات دوما برای انتخاب ۴۵۰نماینده مجلس قانونگذاری روسیه، دوم دسامبر (یازدهم آذر ماه) برگزار می‌شود.

احزاب روسیه واحد، کمونیست، لیبرال دمکرات، نیروی شهروندی،  وطن پرستان، عدالت اجتماعی، کشاورزان، دمکرات، اتحاد نیروهای راستگرا، اتحاد دمکراتیک یابلوکا و بلوک روسیه عادل در این انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پوتین اعلام کرده است این انتخابات برای وی به منزله رفراندوم است و اگر حزب روسیه واحد اکثریت آرا را به‌دست آورد به معنای موافقت مردم روسیه با ماندن وی بر سر قدرت است.

کد خبر 37245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز