همشهری آنلاین: کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، نتیجه انتخابات پارلمانی در این کشور را تأیید کرد اما از بررسی شکایات رسیده از سوی برخی احزاب درباره نقض قوانین و تقلب در انتخابات امتناع ورزید.

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «وستی»، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد نتایج به‌دست آمده در انتخابات دور پنجم دومای دولتی روسیه که در تاریخ دوم دسامبر سال جاری کاملاً بر اساس قوانین این کشور برگزار شده است، بطور رسمی تأیید می‌شود.

بدین ترتیب حزب «روسیه واحد» 64.30 درصد، حزب کمونیست فدراسیون روسیه 11.57 درصد، حزب لیبرال‌دموکرات روسیه 8.14 درصد و حزب «روسیه عادل» 7.74 درصد از کل آرای مردم را به خود اختصاص داده و با کسب حد نصاب هفت درصدی به پارلمان سفلای روسیه راه یافتند.

طبق آرای اکتسابی، از 450 کرسی در دومای دولتی روسیه، حزب «روسیه واحد» 315 کرسی، حزب کمونیست 57 کرسی، حزب لیبرال‌دموکرات 40 کرسی و حزب روسیه عادل 38 کرسی پارلمانی را از آن خود ساختند.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه از بررسی شکایات رسیده از سوی برخی احزاب سیاسی کشور درباره نقض قوانین انتخاباتی در جریان این انتخابات امتناع ورزید.

ولادیمیر چوروف، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات اعلام کرد که نمایندگان حزب کمونیست روسیه و حزب «یابلاکا» تقاضای بررسی شکایات خود در این زمینه در دستور کار را داشتند که اعضای این کمیسیون دلایل ارائه شده را کافی ندانسته و از بررسی این شکایات خودداری نمودند.

کد خبر 38696

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز