پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید رئیس جمهور جدید به اصطلاح ائتلاف ملی سوریه بر سر راه تلاش‌ها به منظور برگزاری مذاکرات ژنو را که قرار است با هدف پیدا کردن راه حل سیاسی برای بحران سوریه برگزار شود، مانع تراشی می‌کند.

به گزارش پرس تی وی، احمد العاصی الجربا رهبر جدید ائتلاف ملی سوریه در تاریخ هفتم ماه جولای گفت گروه های مخالف تحت حمایت کشورهای خارجی در کنفرانسی که با هماهنگی روسیه و امریکا قرار است برگزار شود، شرکت نمی‌کنند؛ مگر آن که شبه نظامیان به پیشرفت های نظامی خوبی دست پیدا کنند.

لاوروف روز چهارشنبه (۱۹ تیر) با اشاره به سخنان جنگ طلبانه جربا گفت: «اگر شما این منطق را دنبال کنید، هرگز نمی‌توانید در هیچ کنفرانسی شرکت کنید.»

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: «همتایان غربی ما مسئولیت قانع کردن مخالفان برای شرکت در کنفرانس ژنو را بدون داشتن پیش شرط بر عهده گرفته‌اند.»

لاوروف این سخنان را در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با وزیر امور خارجه بلاروس مطرح کرد.

روسیه و امریکا در تاریخ هفتم ماه می در مسکو توافق کردند تا کنفرانسی درباره بحران کنونی در سوریه برگزار کنند و قرار است این کنفرانس در راستای نشست اخیر ژنو در ماه ژوئن ۲۰۱۲ برگزار شود.

مخالفان تحت حمایت کشورهای غربی در سوریه در تاریخ ششم ماه جولای در نشست خود در شهر استانبول ترکیه، جربا را که از حمایت سعودی ها بهره می‌برد، به عنوان رئیس جمهور جدید خود انتخاب کردند.

همچنین وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت مسکو استفاده شبه نظامیان تکفیری از سلاح های شیمیایی در سوریه را تایید کرده است.

فعالیت شبه نظامیان تحت حمایت کشورهای خارجی در سوریه که از ماه مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است، تاکنون جان شمار زیادی از مردم از جمله تعداد زیادی از سربازان و پرسنل امنیتی این کشور را گرفته است.

کد خبر 222814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز