همشهری آنلاین: لاوروف امروز چهارشنبه 28 فروردین به ترکیه رفت تا با همتای ترکش دیدار و درباره مسائل مختلف با تمرکز بر بحران سوریه گفت‌و گو کند.

turkey-russia

این نشست سومین نشست سالانه گروه برنامه‌ریزی مشترک استراتژیک روسیه و ترکیه است.

ریاست شورای عالی همکاری ترکیه و روسیه بر عهده احمد داوود اوغلو، وزیرامورخارجه ترکیه و سرگئی لاوروف، وزیرامورخارجه روسیه است.

دو نشست سالیانه پیشین در ژانویه 2011 در استانبول و ژانویه 2012 در مسکو برگزار شدند.

بنا به گزارش سایت انگلیسی هبرلر،وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفت: در این نشست مذاکراتی در خصوص روابط دوجانبه، تحلیل فرصت‌ها برای همکاری در زمینه‌های جدید و تبادل نظری جامع و فراگیر درخصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

این نشست گروه برنامه‌ریزی مشترک استراتژیک روسیه و ترکیه همچنین این فرصت را در اختیار هر دو کشور قرار می‌دهد تا درخصوص مسائل استراتژیکی مهم و ضروریی که در دستور کار سیاست خارجه این دو کشور قرار دارد، با یکدیگر مذاکره کنند.

شورای عالی همکاری  ترکیه و روسیه در جریان سفر رسمی دیمیتری مدودف، در ماه مه 2010 به ترکیه تشکیل شد. او در آن زمان رئیس جمهور وقت روسیه بود.

براساس مطلب منتشر شده در سایت وزارت‌خارجه روسیه با اشاره به مذاکره درخصوص مسائل بین‌آلملل و منطقه‌ای ، گفته‌شده است وزرای خارجه دو کشور درباره وضعیت پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای آکویو که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری روسیه در ترکیه است نیز گفت‌وگو خواهند کرد. این وزارت‌خانه افزوده‌ است قرار است در این پروژه 20 بیلیارددلاری برخی از شرکت‌های ترک نیز وارد شوند.

کد خبر 209585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز