همشهری آنلاین: دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از توافق این رژیم با دولت ترکیه برای از سرگیری روابط رسمی و دوجانبه خبر داد.

اسرائیل - ترکیه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که "بنیامین نتنیاهو" از ترکیه به علت اشتباه نیروهای این رژیم در حمله به کشتی حامل کمک‌های انسان دوستانه برای ساکنان باریکه غزه در سال 2010 که به کشته شدن 9 فعال ترک منجر شد، عذرخواهی کرد.

عذرخواهی نتنیاهو از ترکیه در گفتگوی تلفنی امروز وی با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود صورت گرفت. این مکالمه تلفنی از سوی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا که به سرزمین های اشغالی سفر کرده، به هدف از سرگیری رسمی روابط رژیم صهیونیستی و دولت ترکیه ترتیب داده شد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره عادی سازی روابط دوجانبه و انجام اقداماتی از جمله بازگرداندن سفرا و لغو اقدامات قانونی بر ضد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند.

ترکیه طی چند سال اخیر برای جلب حمایت و اعتماد کشورهای عربی، مدعی شده بود که روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده است.

از آغاز بحران سوریه، ترکیه یکی از مهمترین حامیان گروه های مسلح و مخالفان سوریه بوده و با ایجاد پایگاه هایی در مناطق مرزی به آنها برای دریافت کمکهای مالی، لجستیکی، آموزشی و تسلیحاتی و نظامی کمک کرده است.

کارشناسان و ناظران تأکید دارند، تلاشهای ترکیه به همراه قطر و عربستان و برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا برای تضعیف سوریه که یکی از حامیان اصلی مقاومت در منطقه است، بزرگترین خدمت آنها به رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

کد خبر 206058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز