همشهری آنلاین: حزب جمهوری خواه خلق بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور خواستار پاسخ ˈ عصمت یلماز ˈ وزیر دفاع این کشور در باره دلایل پنهان عذرخواهی اسراییل از ترکیه شد.

ترکیه

به گزارش روز جمعه منابع خبری ترکیه، این حزب خواستار پاسخ وزیر دفاع ترکیه در باره ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه اسراییل در راستای هماهنگی برای اقدام علیه سوریه به همراه آمریکا ، اردن و ترکیه نسبت به عذرخواهی از ترکیه اقدام کرده است، شد.

در درخواست ارائه شده از سوی حزب جمهوری خواه خلق از ˈ یلماز ˈ خواستار پاسخ به این سووالات که آیا نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار آمریکا در خصوص هماهنگی منطقه ای علیه سوریه نسبت به انجام عذرخواهی از اردوغان اقدام کرده است و اینکه ارتش ترکیه به منظور عملیات نظامی نیازمند کمک اسراییل است، شده است.

تارنمای خبری ˈاینترنت خبرˈ ترکیه با افشای دلایل پنهانی و پشت پرده عذرخواهی رژیم صهیونیستی از ترکیه نوشت:ˈ باراک اوباما ˈ با توجه به شرایط بحرانی ترکیه در منطقه، دو طرف را وادار به مذاکره و اسراییل را به عذرخواهی از ترکیه کرد.

این تارنمای خبری به نقل از منابع خارجی، با اشاره به اینکه ارتش ترکیه بدون حمایت رژیم صهیونیستی قادر به عملیات نظامی برون مرزی نیست، می نویسد: آمریکا با آگاهی از این امر و به منظور تغییر وضعیت عملیاتی در سوریه ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر اسراییل را وارد به عذرخواهی از ترکیه کرد.

به نوشته این تارنمای خبری، ˈ باراک اوباما ˈ رئیس جمهوری آمریکا اکنون در پی رفع موانع همکاری‌های ترکیه، رژیم صهیونیستی و اردن است.

تارنمای اینترنت خبر در باره دلایل نیاز ترکیه به همکاری با رژیم اشغالگر قدس و اردن نوشت که نیروهای مسلح ترکیه به طور وسیعی نیاز به حمایت و پشتیبانی لجستیکی این رژیم دارد که ازجمله آن می توان به درخواست خرید هواپیماهای آواکس از سوی ترکیه به اسراییل اشاره کرد.

ترکیه با توجه به بحران در سوریه و وضعیت نامناسب مصر برای صادرات کالاهای خود به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی و اردن اکنون مجبور به استفاده از راه‌های مواصلاتی از اسراییل است.

افزون بر آن ترکیه برای دستیابی و سرمایه گذاری در منابع طبیعی نفت وگاز در شرق دریای مدیترانه که اسراییل نیز خواستار آن است، نیاز به عادی سازی روابط آنکارا و تل آویو را داشت.

کد خبر 206618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز