پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنکارا- اعتراضات مردم، روحانیون و 47 نهاد غیردولتی شهر کردنشین ˈدیاربکرˈ ترکیه سبب شد تا برگزاری مسابقه بین‌المللی انتخاب ملکه زیبایی در این شهر لغو شود.

دیاربکر ترکیه

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈدوغرو خبرˈ، روز چهارشنبه 47 نهاد اسلامگرای ترکیه با صدور بیانیه مشترکی برگزاری این مسابقه را اقدامی علیه ارزش های اخلاقی و دینی مردم ارزیابی کردند و خواستار لغو مسابقه انتخاب ملکه زیبایی در این شهر شدند.

ˈسوها اوزگرمیˈ مسئول برگزاری این مسابقات به خبرنگاران گفت: به دلیل اعتراض‌های مردمی این مسابقه لغو شده است.

رسانه‌های ترکیه خبر دادند که شرکت کندگان در این مسابقه هتلهای محل اقامت خود را ترک کردند.

22 دختر از 21 کشور جهان به دعوت اطاق بازرگانی و صنایع دیاربکر برای شرکت در مسابقه ملکه زیبایی تمدن‌های جهان به شهر دیاربکر بزرگترین شهر کردنشین ترکیه آمده بودند.

حضور این دختران در مراکز تاریخی دیاربکر با اعتراض مردم این شهر رو به رو شد و نهادهای دولتی از نهادهای ریاست جمهوری، نخست وزیری و استانداری محل خواستند که این مسابقه را که قرار بود، یکشنبه آینده برگزار شود، لغو کنند.

علمای شهر دیاربکر نیز برگزاری چنین مراسمی را مبارزه با ارزش‌های اخلاقی و دینی کردها عنوان کردند.

ˈقطب الدین آک دمیرˈ از فعالان دینی و مسئول انجمن روحانیون دیاربکر برگزاری این مسابقه را تلاش برای تغییر فضای دینی و فرهنگی دیاربکر دانست.

مجمع حمایت از حجاب نیز در بیانیه‌ای این اقدام را به عنوان مصداق برده داری مدرن، تشویق فرهنگ برهنگی و مغایر با ارزش‌های اسلامی ارزیابی کرد.

کد خبر 207292
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز