چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاه محاکمه رهبر مخالفان روسیه روز چهارشنبه 28 فروردین آغاز و کمی پس از شروع به تاریخ دیگری موکول شد.

alexiei navalny

الکسی ناوالنی، مخالف کرملین و فعال ضد فساد در این کشور که راهپیمایی‌های زیادی را علیه پوتین رهبری کرده‌است در حالی‌که آرام به نظر می رسید در کنار وکلایش در دادگاه حاضر شد.

او که با یک تی‌شرت سفید و شلوار جین در دادگاه حاضر شده بود از دور بودن دادگاه به خانه‌اش در مسکو گله کرد. دادگاه در شهری در 900 کیلومتری شمال شرقی مسکو برگزار شد. با پیشنهاد وکلای ناوالنی برای تعویق محاکمه به ماه آینده به‌دلیل کمبود وقت برای مطالعه پرونده و آماده‌کردن مدارک، دادگاه بعد از گذشت زمان کمی، جلسه محاکمه را به 4 اردیبهشت موکول کرد.

به گزارش سایت انگلیسی ریانووستی که به‌طور زنده جریان دادگاه را دنبال می‌کند، بنا به گفته قاضی دادگاه تبرئه‌شدن ناوالنی 36 ساله که به اتهام فساد محاکمه می‌شود امری"غیرعادی" است.

گفته‌می‌شود در چهارسال گذشته 99 درصد قضات دادگاه‌های روسیه برای 99 درصد پرونده‌ها حکم محکومیت صادرکرده‌اند. پیش بینی می‌شود ناوالنی که منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به‌شمار می‌رود به 10سال زندان محکوم شود.

براساس گزارش تلگراف، او از سوی بازرسان به ریاست یک گروه خلافکار که متهم‌اند حدود 330هزار دلار پول از یک کارخانه چوب دولتی اختلاس کرده‌اند، متهم شده‌است.

گفته‌می‌شود او در آن زمان مشاور غیررسمی فرماندار منطقه بوده‌است. اما طرفدارانش و وکلایش می‌گویند این توطئه‌ای است برای جلوگیری از فعالیت‌های سیاسی ناوالنی و و نیز فعالیت‌های کمپین ضدفساد.

گفته می‌شود طرفدارانش و خبرنگاران نیز در دادگاه که شاعت 9:10 دقیقه به وقت محلی آغاز شد، حضور داشتند.

کد خبر 209623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز