چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محاکمه الکسی ناوالنی، مخالف سرسخت پوتین امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت از سر گرفته شد.

alexi navalni

او چهارشنبه گذشته نیز در همین دادگاه در شهری واقع در 900 کیلومتری شمال‌شرقی مسکو حاضر شد اما بنا به درخواست وکلایش به‌دلیل نبود وقت کافی برای مطالعه پرونده و آماده‌سازی مدارکشان با موافقت قاضی دادگاه یک هفته به‌تعویق افتاد.

more محاکمه رهبر مخالفان روسیه

به‌گزارش فرانس 24، وکلای او در جلسه امروز، دادگاه را به نقض قانون متهم کردند و گفتند موکل‌شان حتی نمی‌داند اتهامش به‌ واقع چیست.

براساس خبر سایت اسکای، جمعیت حاضر در دادگاه زیاد بود و ناظرانی از اتحادیه اروپا و سفارت آمریکا در روسیه نیز در این جلسه حضور داشتند.

ناوالنی با خطر محکومیت 10 سال زندان مواجه است. تحلیل‌گران و بسیاری از مخالفان در روسیه این محاکمه را کاملا سیاسی و اتهام او را ساختگی می‌دانند.

الکسی ناوالنی 36 ساله با سخنرانی‌های تأثیر گذار در اعتراض‌ها و راهپیمایی‌های ضد پوتین در مسکو و افشاگری‌های پر سر و صدا درباره فساد دولتی در اینترنت، خود را به یکی از رهبران مهم جنبش اعتراضی در روسیه که سال 2011 برای محکوم کردن روند برگزاری انتخابات پارلمانی شکل گرفت، تبدیل کرد.او یک جنبش ضدفساد به‌راه انداخته  و معتقد است این دادگاه و اتهام برای جلوگیری از فعالیت او و نیز شرکت در رقابت انتخاباتی برنامه‌ریزی شده‌است.

کد خبر 210898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز