همشهری آنلاین: به دنبال انتقاد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از اقدامات برخی دولتمردان و عملکرد ضعیف وزرای کابینه این کشور، ولادیسلاو سورکوف معاون نخست وزیر روسیه و از ایده پردازان کرملین از مقام خود استعفا کرد.

نخستین قربانی انتقاد پوتین از دولتمردان روس

به گزارش ایرنا، سورکوف روز چهارشنبه در نشست دولت روسیه به ریاست پوتین گفت: دولت روسیه وظایف محوله در چارچوب فرمانهای ماه مه سال گذشته رییس جمهوری را از نظر رسمی تا اندازه زیادی بدون عیب و نقص انجام داد.

معاون نخست وزیر روسیه افزود: دولت تمام گزارشها در این زمینه را بموقع ارائه می دهد.

وی افزود: اما اجرای حدود 50 وظیفه محول شده از طرف رییس جمهوری را نمی توان رضایتبخش خواند.

سورکوف انتقادات رییس جمهوری روسیه را بجا و کاملا منطقی دانست.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: سورکوف بطور داوطلبانه استعفا داده است و ولادیمیر پوتین استعفای وی را پذیرفت.

سورکوف مسئول امور اجتماعی در دولت روسیه بود و قبلا هم در دوره های اول و دوم ریاست جمهوری پوتین معاون دفتر وی بود.

پوتین روز سه شنبه در نخستین سالروز تحلیف دوره سوم ریاست جمهوری خود در نشست دولت و مقامهای دفتر ریاست جمهوری در کاخ کرملین از اقدامات برخی دولتمردان روسیه و عملکرد وزرای کابینه این کشور بشدت انتقاد کرد.

رییس جمهوری روسیه با بیان این که مردم به تصمیمهای موثر و نه کاغذها و نامه بازیها نیاز دارند، گفت: مقامهای دولت باید بجای خودفریبی، با همت و پشتکار کوشش کنند.

رییس جمهوری روسیه در این نشست به روند اجرای فرامین خود در ماه مه سال گذشته اشاره کرد و به ارزیابی اقدامات انجام گرفته در این زمینه در یک سال اخیر پرداخت.

پوتین یک سال پیش در 11 فرمان، دستور اصلاحات در عرصه های اقتصادی، درمانی، آموزش و ارتش، خدمات خانگی (آب و برق و گاز) و رابطه دولت و بخش تجاری را صادر کرد.

در این فرمانها، دولت روسیه موظف به انجام 218 مورد شد که 111 مورد را انجام داده است.

رییس جمهوری روسیه با ابراز نارضایتی نسبت به کارهای انجام گرفته در این زمینه بر ضرورت تسریع در روند اجرای فرمانهای خود تاکید کرد.

کد خبر 213299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز