همشهری‌آنلاین: سرگئی لاوروف با بیان اینکه روسیه در حال حاضر قصد امضای قرارداد جدید فروش موشک را به سوریه ندارد اعلام کرد که فروش سلاح دفاعی به سوریه مغایر با قوانین بین‌المللی نیست.

سرگئی لاوروف

به‌گزارش تسنیم به‌ نقل از شبکه المنار، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) 20 اردیبهشت در ورشو اعلام کرد که کشورش در آخرین مراحل تحویل موشک‌های اس300 به وزارت دفاع سوریه قرار دارد.

لاوروف در جمع خبرنگاران گفت: روسیه مدت زمان طولانی است که موشک می‌فروشد و با سوریه قرارداد فروش موشک بسته شده بود و اکنون نیز بر اساس قرارداد قبلی، روسیه در مراحل پایانی تحویل سلاح به سوریه قرار دارد و این مسئله با هیچ توافق‌نامه بین‌المللی منافات ندارد.

وی در واکنش به اظهارات برخی از مقامات غربی و آمریکایی مبنی بر ممنوعیت فروش موشک اس300 به سوریه تصریح کرد: موشک اس300 یک سلاح دفاعی است و سوریه با آن می‌تواند از خود در برابر حملات هوایی دفاع کند.

  more نگرانی‌های آمریکا از فروش اس 300 به سوریه

وی همچنین گفت: روسیه برای بستن قرارداد جدید فروش موشک‌های دفاعی هوایی اس300 به سوریه برنامه‌ریزی نکرده است. این در حالی است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا پنج‌شنبه گذشته در شهر رم گفته بود که تحویل موشک‌های روسی به سوریه امنیت منطقه را برهم می‌زند.

کد خبر 213501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز