شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر امریکا در سوریه اخیرا به منظور دیدار و رایزنی با سران گروه‌های شورشی که با دولت بشار اسد می‌جنگند مخفیانه وارد این کشور شده است.

آمریکا

رابرت فورد فوریه ۲۰۱۲ به علت آن‌چه که وزارت خارجه امریکا «تهدیدهای موثق بر ضد سلامت و امنیت شخصی» وی خواند از دمشق فراخوانده شده بود.

به گزارش شبکه خبری «ای بی سی نیوز» یک مقام امریکایی روز جمعه (۲۰ اردیبهشت) تایید کرد که فورد روز جمعه مخفیانه از طریق ترکیه وارد شمال سوریه شده است تا با رهبران گروه‌های شورشی که در ادلب و حلب به مقابله با نیروهای دولت سوریه مشغول هستند دیدار کند.

به گفته این مقام امریکایی، فورد پیش از ترک خاک سوریه و بازگشت به ترکیه فقط چند ساعت در سوریه حضور داشت.

یک مقام وزارت خارجه امریکا نیز ضمن تایید سفر مخفیانه فورد به سوریه می‌گوید وی به منظور بحث و تبادل نظر درباره اوضاع سوریه با اعضای نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه و چند گروه مخالف دیگر «چند ساعت» را در یک گذرگاه مرزی گذراند.

این مقام امریکایی به دلایل امنیتی از جزئیات بیشتر درباره سفر فورد به سوریه خودداری کرد.

طرفداران رئیس جمهور سوریه، فورد را به کمک به دامن زدن به خشونت در این کشور محکوم کرده بودند.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.

کد خبر 213638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز