همشهری آنلاین: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: کشورهایی که از تروریست‌ها حمایت و مکان امنی برای آنها فراهم می‌کنند در تروریسم شریک هستند و در ریخته شدن خون سوری‌ها و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دست دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، بشار الجعفری در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک برای استماع گزارش های کمیته های آن درباره مبارزه با تروریسم تاکید کرد : سخنان سران برخی کشورها اسرائیل را به تجاوز به سوریه ترغیب کرد و پوشش سیاسی برای آن فراهم ساخت.

وی گفت : حوادث اخیر ثابت کرد که گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده در سوریه حضور دارند و همه سوریه را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود : تروریسم، خرابکاری، هدف قرار دادن مساجد و کلیساها ، سرقت از کارخانه ها ، غارت آثار و نبش آرامگاهها چگونه می‌تواند به نفع سوریه و سوری ها باشد؟

بشار الجعفری به اقدامات تروریستی جبهه النصره در سوریه اشاره کرد و اظهار داشت سوریه درخواست کرده است جبهه النصره که مسئول بسیاری از اقدامات تروریستی در سوریه است ، در فهرست گروههای تروریستی گنجانده شود و همچنان منتظر این اقدام از شورای امنیت است. اکنون مشخص شده است که افزایش و گسترش افراط گرایی در سوریه با استقبال و حمایت برخی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد صورت می گیرد که ادعای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را دارند. سوریه بیش از صد و شصت نامه درباره عملیات تروریستی در این کشور ارسال کرده است همچنین گزراش های سازمان ملل متحد و مراکز پژوهشهای غربی سرازیر شدن تروریست ها از همه کشورهای جهان را به سوریه تایید کرده اند اما با این وجود هیچ تصمیمی از شورای امنیت برای اجرای تصمیمات مبارزه با تروریسم نشنیده ایم.

وی افزود:از کمیته (سازمان ملل) می خواهیم فعالیت خود را از طریق توقف نقش رسانه ای تخریبی با هدف تحریک به تروریسم و گسترش طایفه گرایی و مبارزه با سوء استفاده از اینترنت به منظور تحریک به تروریسم و خشکاندن منابع تروریست ها به جریان اندازد.

ما بر جلوگیری از رسیدن سلاح کشتار جمعی به دست تروریست ها از سوی کشورهای عضو (سازمان ملل) تاکید می کنیم و عجیب است که این کشورها برای از بین بردن درخواست سوریه برای تحقیق درباره استفاده تروریست ها از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان و نظامیان تلاش می کنند.

بشار الجعفری در ادامه سخنان به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه اشاره کرد و گفت : تجاوز اخیر اسرائیل به برخی مراکز در سوریه نشانه جدیدی از ارتباط مستقیم بین تروریسم دولتی اسرائیل و گروههای تروریستی مسلح در سوریه به شمار می رود.

سخنان سران برخی کشورها اسرائیل را به تجاوز به سوریه ترغیب کرد و پوشش سیاسی برای آن فراهم ساخت و کوتاهی شورای امنیت از محکومیت این تجاوز به افزایش تنش در منطقه تهدید می کند.

کد خبر 213506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز