شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق یک گزارش، رئیس دستگاه اطلاعات فدرال آلمان به منظور بحث و تبادل نظر درباره حضور تندروهای آلمانی در سوریه به این کشور سفر کرده است.

به گزارش شبکه پرس تی وی، بر اساس این گزارش که روز جمعه (۲۰ اردیبهشت) منتشر شد گرهارد شیندلر در این سفر با علی مملوک، رئیس دستگاه امنیت ملی سوریه و سایر مقام‌های این کشور در دمشق دیدار کرده است.

این سفر پس از آن روی داد که برلین درباره بازگشت تندروهای آلمانی که به همراه شورشیان برخوردار از حمایت خارجی از جمله تروریست‌های جبهه النصره (که با القاعده ارتباط دارند) با دولت بشار اسد می‌جنگند ابراز نگرانی کرد.

هانس پیتر فیریدریش، وزیر کشور آلمان ۲۹ آوریل تایید کرد که تعدادی از افراد مسلح تبعه این کشور با شورشیان در داخل سوریه متحد شده‌اند.

مقام‌های امنیتی آلمان درباره تجاربی که تندروهای این کشور در سوریه به دست آورده‌اند و همچنین ارتباط آنان با شورشیان ابراز نگرانی کرده‌اند.

آن‌ها از این بیمناکند که این تندروها به ویژه با استفاده از گذرنامه‌های خود برای اجرای ماموریت‌های تروریستی به اروپا بازگردند.

نتایج یک تحقیق جدید که اخیرا منتشر شد فاش کرد که بین ۲ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی در سوریه به فعالیت ( بر ضد دمشق) مشغول هستند. طبق اعلام مقام‌های ارشد مقابله با تروریسم در اتحادیه اروپا دست‌کم ۵۰۰ نفر از این اتباع خارجی از شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه هستند.

نیروی پلیس اروپا (یوروپل) نیز در گزارش سالانه خود درباره «اوضاع و گرایشات تروریستی در اتحادیه اروپا» که ۲۵ آوریل منتشر شد اعلام کرد سوریه «مقصد انتخابی مبارزان خارجی در سال ۲۰۱۲» بود.

در این گزارش به خطر این مبارزان خارجی پس از بازگشت به اروپا که حاصل استفاده از آموزش‌ها و دانش جدیدی است که در سوریه برای اجرای فعالیت‌های تروریستی کسب کردند نیز اشاره شده است.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 213680
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز