چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر امورخارجه سوریه با تاکید بر لزوم حضور بشار اسد در بحث و بررسی راه حل بحران سوریه اظهار داشت: هر راه حلی برای بحران کشور بدون رهبری آن فاجعه خواهد بود.

سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: کنفرانس بین المللی که اکنون از آن سخن گفته می شود بدون بشار اسد وجود نخواهد داشت و هرگونه راهی برای حل بحران سوریه که رهبری سوریه در آن نقشی نداشته باشد فاجعه خواهد بود.

وی در گفتگو با اسکای نیوز دست داشتن کشورش در انفجارهای ریحانلی در ترکیه را که 46کشته برجا گذاشت، رد کرد و گفت: آنکارا باید برای این اتهامات علیه دمشق، دلیل و مدرک ارائه دهد.

اسرائیل خیال سکوت سوریه در برابر تجاوزات را از سر بیرون کند

مقداد همچنین در مورد حملات هوایی اسرائیل به برخی اهداف در دمشق، تاکید کرد که دمشق عزم خود را برای واکنش فوری جزم کرده است و اسرائیلی ها این خیال خوش را که سوریه در برابر تجاوزات آن سکوت می کند، از سر بیرون کند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری که در «استکهلم» سوئد برگزار شد ضمن رد گزارشاتی مبنی بر عدم حضور دولت دمشق در کنفرانس بین‌المللی سوریه تأکید کرد که این نشست احتمالاً اوایل ماه ژوئن برگزار می‌شود.

عمران زعبی» وزیر اطلاعات سوریه اوایل روز سه‌شنبه، اعلام کرد که دمشق قبل از آنکه درباره حضور در این کنفرانس بین‌المللی تصمیم گیرد، خواستار جزئیات بیشتری درباره این کنفرانس است.

کری در حین سفر خود به سوئد برای شرکت در نشست 8 کشور منطقه قطب شمال به خبرنگاران در این باره گفت: اگر او (اسد) تصمیم بگیرد که در این کنفرانس شرکت نکند، در واقع این یکی از اشتباهات اسد خواهد بود.

زعبی تاکید کرد که مشارکت سوریه در نشست ژنو 2 به اطلاع داشتن از جزئیات و پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه بستگی دارد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت : دمشق تحت هیچ شرایطی در تلاشی سیاسی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم حاکمیت ملی سوریه را نقض می‌کند مشارکت نخواهد داشت.

کد خبر 214355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز