همشهری آنلاین: شورشی مورد حمایت خارجیان که ویدئویی از وی در حال خوردن یک عضو بدن سرباز کشته شده سوری منتشر شده، صحت این کلیپ ۲۷ ثانیه‌ای را تایید کرده است.

سوریه

به گزارش شبکه پرس تی وی، خالد الحمد با نام مستعار ابوشاکر، از طریق تلفن اینترنتی اسکایپ با مجله تایمز تائید کرد که این ویدئو واقعی است و وی واقعا یک تکه از ریه این سرباز را از بدنش جدا کرده است.

در این ویدئو، ابوشاکر در حالی که برخی از اعضای بدن این سرباز سوری را بریده و می‌خورد مشاهده می‌شود. الحمد در هنگام فیلم برداری گمان می‌کند که در حال خوردن جگر این مرد است اما یک جراح که این فیلم را مشاهده کرده است می‌گوید که این عضو در حقیقت ریه این سرباز بوده است.

حتی دیگر گروه‌های شورشی با دیدن این فیلم « وحشتناک و غیر انسانی » آن را محکوم کرده و دستگیری و کشتن ابوشاکر را به دلیل ارتکاب این جنایت خواستار شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر نیز این اقدام را جنایت جنگی توصیف کرد.

دو تن از خبرنگاران مجله «تایم » که در ماه آوریل این ویدئو را مشاهده کرده بودند، چند هفته بعد به نسخه‌ای از آن دست یافتند.شاهدان فیلم برداری این ویدئوی غیر انسانی به خبرنگاران« تایم » گفته بودند که این فیلم صحت دارد اما آن‌ها درابتدا از بیم جعلی بودن و یا نگرانی از استفاده‌های تبلیغاتی از آن از انتشار این فیلم خودداری کرده بودند . بنابر این گزارش عوامل تایم در تلاش برای اطمینان از معتبر بودن این فیلم برآمدند و فقط زمانی که الحمد خود صحت این فیلم را تائید کرد آن را منتشر کردند.

نسخه‌ای از این ویدئو روز یکشنبه (۲۲ اردیبهشت) در اینترنت منتشر شد و شمار زیادی از آن در فیس بوک و یوتیوب به اشتراک گذاشته شد.

دیده بان حقوق بشر نیز که بر معتبر بودن این ویدئو صحه گذاشته است، روز دوشنبه (۲۳ اردیبهشت) با انتشار گزارشی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا پرونده نقض حقوق بشر در سوریه را به دادگاه جنایی بین المللی ارجاع دهد تا از صحت تمامی جنایات و جنایات جنگی علیه بشریت اطمینان حاصل شود.

ندیم حوری، معاون خاورمیانه دیده بان حقوق بشر گفت،« این که این مخالفان به محکوم کردن چنین رفتاری بسنده کنند و یا دولت را مسئول خشونت‌ها بدانند،کافی نیست. مخالفان باید قویا به این موارد نقض پایان دهند.»

الحمد همچنین در گفت و گو با« تایم گفت، « ویدئویی دیگری دارم که برای آن‌ها ارسال خواهم کرد. در این ویدئو من درحال قطع اعضای یک شبه نظامی طرفدار دولت (شبیه) با اره هستم . اره‌ای که برای بریدن درختان از آن استفاده می‌کنیم. من با اره او را به قطعات کوچک و بزرگ می برم .»

بحران سوریه در مارس ۲۰۱۱ آغاز شد و شمار زیادی از جمله بسیاری از نیروهای امنیتی و ارتش در جریان آن جان خود را از دست دادند.

دولت سوریه می‌گوید هرج و مرج جاری در این کشور از خارج طراحی و هدایت می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شمار زیادی از شبه نظامیان از اتباع خارجی هستند.

کد خبر 214418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز