همشهری آنلاین: یکی از فرماندهان شورشیان سوری که در جنایت هولناکی جگر یک سرباز کشته شده سوری را از سینه درآورد و خورد در گفتگو با یک روزنامه آمریکایی فاش کرد جنایت هولناک دیگری را مرتکب شده که هنوز تصاویر آن را منتشر نکرده است.

terrorist

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ، واکنش‌های سیاسی و انسانی در عرصه بین‌المللی به موضوع اقدام یکی از فرماندهان افراد مسلح در حمص به نام خالد حمد در دریدن سینه یک سرباز کشته شده سوری و خارج کردن قلب وی و خوردن آن ادامه دارد.

حسین فلاح گزارشگر المنار در گزارشی گفت: برخی رسانه‌های عربی و غربی با پخش تصاویری از شاخه‌های زیتون در دستان افراد مسلح در سوریه این گونه ترویج و اعلام می‌کردند که شاخه زیتون (نماد صلح) شعار گروههای مسلح در سوریه است اما واقعیت‌های میدانی نشان داد که این شاخه زیتون نیست بلکه چاقوست که افراد مسلح مخالف از آن برای خارج کردن قلب سرباز سوری استفاده می‌کنند.

خالد حمد یکی از فرماندهان گردان فاروق در حمص است. این گردان زیر مجموعه ارتش موسوم به ارتش آزاد سوریه است. خالد حمد یکی از دستیاران افسر فراری سوری یعنی عبد الرازق طلاس است. خالد در مکان های مختلف در تصاویری که در دست است در کنار طلاس دیده می‌شود.

خالد حمد پس از ارتکاب جنایت خارج کردن جگر یک سرباز سوری و خوردن آن شهرت یافت. خالد حمد در مصاحبه نشریه آمریکایی تایم با وی نه تنها به این جنایت اذعان کرد بلکه ابراز امیدواری کرد سرهای همه سربازان سوری را از تن جدا کند. یک پزشک که فیلم این جنایت را دیده است در گفتگو با تایم اعلام کرد انچه این تروریست می‌خورد شبیه به جگر یا ریه است.

liver

terrorist

به گزارش واحد مرکزی خبرخالد حمد فاش کرد نوار ویدیویی دیگری دارد که نشان می دهد جسد یک حامی نظام سوریه را با اره قطعه قطعه کرده است. این اعترافات، پاسخ روشنی به برخی فرماندهان ارتش آزاد است که درباره این واقعه ابراز تردید و تلاش کرده بودند این جنایت را به ارتش سوریه نسبت دهند.

آنچه این فرماندهان را بیشتر در تنگنا قرار داد اظهارات مسئولان سازمان دیده بان حقوق بشر بود که تأیید کردند کسی که مرتکب این جنایت شده یکی از فرماندهان ارتش آزاد است.

تمارا رفاعی از مسئولان این سازمان گفت: «توانستیم ثابت کنیم این شخص عملا یکی از فرماندهان گروههای مسلح در گردان عمر فاروق است که به ابو صقار شهرت دارد. ما به این موضوع پس از آن که این صحنه را با صحنه د یگری که در اختیار داشتیم مقایسه کردیم پی بردیم. از این رو درباره هویت این شخص هیچ تردیدی نداریم».

آمریکا، با توجه به آن که سازمانهای بشردوستانه سازمان ملل اعلام کردند آنچه حمد کرده در حد جنایت جنگی است، نتوانست آنچه را که رخ داده است انکار کند .

پاتریک ونتریل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «این صحنه برای ما وحشتناک بود ما درباره این صحنه هولناک با فرماندهان شورای عالی نظامی مخالف بحث و گفتگو کردیم . یگانی از این شورا پیش از این خالد حمد را به علت سابقه وحشیانه اش طرد کرده بود».

این واقعیت حتی ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه را در تنگنا قرار داد و مجبور شد بیانیه‌ای صادر کند که در آن عاملان این جنایت را تهدید کند.

کد خبر 214519
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز