همشهری آنلاین: یک ژنرال ارشد امریکا برای مذاکره با مقامات ارشد عراق درباره روابط دفاعی و موضوعات امنیتی به ویژه درباره مناقشه سوریه به بغداد سفر کرده است.

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی، سفارت امریکا در بغداد روز پنجشنبه (۲۶ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ژنرال لوید آستین، فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا ۱۴ مه تا ۱۶ مه ۲۰۱۳ برای مذاکره درباره همکاری دفاعی امریکا ـ عراق و موضوعات امنیتی منطقه‌ای از جمله وضعیت سوریه به بغداد سفر کرده است.»

آستین با مقامات ارشد عراق از جمله نوری المالکی، نخست وزیر، سعدون الدیلمی، وزیر دفاع موقت، فلاح الفیاض، مشاور امنیت ملی و ژنرال بابکر زیباری، افسر نظامی عراق دیدار کرد.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. در خشونت و ناآرامی‌های این کشور بسیاری از سوری‌ها از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی این کشور کشته شده‌اند.

دولت سوریه اعلام کرده است که ناآرامی و درگیری از خارج از سوریه سازمان‌‏دهی و هدایت می‌شود و گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد شمار زیادی از شبه‌نظامیان از اتباع خارجی هستند.

دمشق اعلام کرده است که غرب و متحدان آن در منطقه از جمله کشورهای قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه نظامیان سوری حمایت می‌کنند.

برخی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری، شورشیان مورد حمایت خارج در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

کد خبر 214522
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز