همشهری آنلاین: سرگئی ایوانف معاون اول نخست‌وزیر روسیه که بسیاری وی را وارث احتمالی پوتین می‌نامیدند، از اینکه نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه نشده متأسف نیست.

به گزارش خبرگزاری نووستی از مسکو، سرگئی ایوانف در پاسخ به شبکه تلویزیونی CNN گفت: با وجود آنکه مطبوعات جهان مرا وارث ولادیمیر پوتین و یکی از نامزدهای اصلی انتخابات 2008 نامیده بودند، هیچگونه احساس تلخی در مورد معرفی نشدن به عنوان نامزد حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری روسیه ندارم.

وی اشاره کرد: اگر به یاد داشته باشید حتی در مصاحبه‌ای که با CNN حدود دو -سه سال پیش داشتم از من سئوال شد که "آیا شما در انتخابات نامزد خواهید شد؟" من در آن زمان پاسخ منفی دادم.

وی گفت: در آن زمان این طور حس کردم که بسیاری من را درک نمی‌کنند. اما تاریخ نشان داد که من حقیقت را گفتم.

سرگئی ایوانف پس از ارتقای مقام وی از وزارت دفاع به معاونت اول نخست وزیری[در همین ارتباط]، و به ویژه متناظر با استعفای میخائیل‌ فرادکف‌ از نخست‌وزیری در سپتامبر 2007 [پوتین استعفای نخست‌وزیر روسیه را پذیرفت] بخت اول جانشینی پوتین به حساب می‌آمد.[بخت بالای ایوانف برای جانشینی پوتین]

با این حال وی بلافاصله پس از معرفی دیمیتری مدودف به عنوان نامزد چهار حزب طرفدار دولت برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2008، از این تصمیم حمایت کرد.[سابقه موضوع]

کد خبر 45550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز