یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از ‪ ۵۱‬درصد آرا اخذ شده در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شمارش شد که بر اساس آن دمیتری مدودف ‪ ۶۸/۲۰‬درصد کل آرا را به خود اختصاص داد.

بنا به اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در ساعت ‪ ۲۴‬یکشنبه به وقت مسکو و به فاصله چهار ساعت پس از پایان اخذ رأی، دیمیتری مدودف را می‌توان از هم اینک به عنوان پیروز پنجمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه دانست.

رقیبان وی در این انتخابات یعنی گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات و آندره بوگدانف رهبر حزب دمکراتیک روسیه نیز به ترتیب ‪ ۱۰/۶۳ ،۱۸/۵۴‬و ‪ ۱/۳۶‬درصد آرا را کسب کردند که بدین ترتیب شانسی برای رقابت با مدودیف ندارند.

میزان حضور واجدین شرایط در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه ‪ ۶۱‬درصد اعلام شده است.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه از ساعت هشت صبح یکشنبه دوم مارس (12 اسفند) به وقت محلی آغاز شد و در ساعت ‪ ۲۰‬نیز به پایان رسید.

تعداد ‪ ۹۶‬هزار و سیصد حوزه اخذ رای برای حضور رای‌دهندگان در انتخابات در نظر گرفته شده بود.

بیش از ‪ ۳۰۰‬هزار پلیس و ‪ ۱۵۰‬هزار مامور وزارت کشور، تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری روسیه را بر عهده داشتند.

رییس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد: ‪ ۲۲۷‬ناظر از ‪ ۱۷‬سازمان بین‌المللی و کشورهای خارجی از جمله مجمع پارلمانی کشورهای همسود و کمیته اجرایی این جامعه، مجامع پارلمانی سازمان همکاریهای شانگهای، شورای اروپا، سازمان امنیت و همکاری اروپا و دفتر نهادهای دمکراتیک و حقوق بشر این سازمان بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارند.

همچنین پانصد هزار ناظر داخلی نیز دراین انتخابات برای حفظ سلامت کار اخذ رای در حوزه‌های رای‌گیری حضور داشتند.

نتایج شمارش صد درصد آرا ماخوذه تا ساعت ‪ ۱۰‬صبح دوشنبه اعلام خواهد شد.

نتایج نهایی انتخابات هم پس از تأیید نهایی کمیسیون، پنج روز پس از برگزاری انتخابات اعلام می‌شود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور دو دوره اخیر روسیه که طبق قانون مجاز به نامزدی در دوره سوم نبود، پیش از انتخابات حمایت خود از دمیتری مدودف معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرد که این امر با توجه به محبوبیت و نفوذ پوتین نزد مردم، شانس پیروزی مدودف در انتخابات را بشدت افزایش داده بود.

کد خبر 45653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز