چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه بین الملل: در تازه ترین تحولات سیاسی در روسیه،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور استعفای دولت میخائیل فرادکف را پذیرفت و بلافاصله ویکتور زوبکوف را به عنوان نخست وزیر جدید به دومای دولتی روسیه معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری نووستی بوریس گریزلف سخنگوی دوما  گفت رای‌گیری برای ویکتور زوبکوف روز جمعه انجام خواهد شد.

انتخاب ویکتور زوبکوف کاملا غیر مترقبه بود در حالی که پیش از این اعلام شده بود، سرگئی ایوانف معاون ‌اول نخست‌‌وزیر روسیه که از وی به عنوان جانشین احتمالی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری یاد می‌شود بخت بیشتری برای رسیدن به ‌عنوان نخست‌وزیر این کشور دارد.

خبرگزاری نووستی از قول معاون رئیس دومای روسیه نوشت: ویکتور زوبکوف ممکن است حتی نامزد ریاست جمهوری روسیه نیز بشود.

این تحولات در شرایطی صورت می‌گیرد که بر اساس نظرسنجی‌های اخیر،مردم روسیه به خط مشی در پیش گرفته شده از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور اعتماد دارند.

در این نظر سنجی بیشتر افراد خواستار تقویت گرایش‌هایی شده‌اند که در سیاست داخلی و خارجی در زمان پوتین آغاز شده است. 51 درصد معتقدند که تقویت خودکفایی کشور در آینده برای روسیه بسیار ضروری است. 56 درصد خواستار تقویت نقش دولت در اقتصاد شده‌اند و 49 درصد نیز خواهان حمایت از مردم در برابر سیل مهاجرت خارجیان هستند.

اما دیگر رخداد خبری مهم روسیه مربوط به آزمایش یک سوپربمب بود. تلویزیون روسیه تصاویری حاکی از آزمایش یک بمب جدید روسی پخش کرد.

در حالی که کارشناسان ناتو از تفسیر خبر آزمایش سوپر بمب روسیه خودداری می‌کنند، مقامات نظامی‌روسیه مدعی‌اند که قدرت این سوپر بمب که پدر همه بمب‌ها لقب گرفته، فقط با کلاهک‌های هسته‌ای قابل مقایسه است در حالی که آثار مخرب بمب‌های هسته‌ای بر روی محیط زیست را هم ندارد.

یک مقام آگاه در مقر ناتو که خواست نامش فاش نشود گفت، هنوز نمی‌توان خبر مربوط به این آزمایش را تفسیر کرد. در جهان، فناوری‌های گوناگونی در زمینه‌های مختلف به وجود می‌آید ضمن اینکه خبر این آزمایش فعلاً تنها از طریق رسانه‌ها پخش شده است.

در عین حال شبکه یک تلویزیون روسیه اعلام کرد که قوی‌ترین بمب خلأ جهان که از لحاظ قدرت با بمب هسته‌ای برابری می‌کند، در روسیه با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است و همچنین وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده است که ساخت این بمب که تاکنون نام رسمی‌نداشته و صرفاً دارای نام رمزی است، هیچ‌یک از توافقات بین‌المللی را نقض نمی‌کند.

برخی از رسانه‌های اروپایی معتقد هستند که آزماش بمب خلأ توسط روسیه را می‌توان نشانه توان نظامی‌این کشور در پاسخگویی به طرح‌های آمریکا برای استقرار تجهیزات ضد موشکی خود در خاک اروپا دانست و اعلام وزارت دفاع روسیه درباره تولید قوی‌ترین بمب غیر هسته‌ای زمانی به گوش می‌‌رسد که تنش‌های میان روسیه و غرب رو به افزایش است.
تا کنون قوی‌ترین بمب خلأ تنها در خدمت نیروی هوایی آمریکا قرار داشته است که آزمایش روی آن در سال 2003 انجام گرفت.

بمب ساخت روسیه از لحاظ همه مشخصات فنی، بر نمونه آمریکایی خود برتری دارد. این بمب از لحاظ وزن، توان تخریب و کارآیی آن و البته هزینه تولید، نظیری در جهان ندارد.

کد خبر 31315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز