دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوهفته پس از قبول استعفای رادکوف توسط پوتین و انتصاب زوبکوف به عنوان نخست‌وزیر روسیه ترکیب اولیه دولت جدید روسیه مشخص شد.

آن طور که نووستی از ولادیمیر پوتین نقل کرده‌است آلکسی کودرین، وزیر دارایی روسیه در مقام خود باقی مانده و در عین حال با ارتقای رتبه به عنوان معاون نخست‌وزیر منصوب شده‌است.

کودرین در سال‌های 2000-2004 نیز معاونت نخست‌وزیر فدراسیون روسیه را بر عهده داشت.

علاوه بر سرگئی ایوانف و دیمیتری مدویدیف، معاونان اول نخست‌وزیر پیشین، الکساندر ژوکوف نیز در مدت دو هفته‌ای آغاز فعالیت زوبکوف عهده‌دار موقت پست معاونت نخست‌وزیر بود که در گزارش نووستی اشاره‌ای به سرنوشت این سه نشده‌است.

گرچه پیشتر از احتمال انتصاب دیمیتری مدویدیف به مدیریت اجرایی شرکت نفت و گاز روسیه موسوم به گازپروم سخن رفته بود. او هم‌اکنون رئیس هیئت مدیره گازپروم نیز هست.

پوتین همچنین اطلاع داد که به جای ولادیمیر یاکوولیف وزیر توسعه مناطق روسیه، دمیتری کوزاک منصوب می‌شود.

کوزاک از سپتامبر سال 2004 تا کنون پست نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در منطقه فدرال جنوبی را بر عهده داشته‌است. پیشتر او رئیس‌دفتر ریاست‌جمهوری روسیه بود.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین در ترکیب جدید دولت به‌جای میخائیل زورابوف، وزیر بهداشت و توسعه سلامت اجتماعی، تاتیانا گولیکووا را منصوب کرده‌است.  

خانم گولیکووا 41 ساله طی سال های 1998-1999 مدیر اداره بودجه وزارت دارایی روسیه بود و از سال 1999 تا کنون در سمت معاونت وزارت دارایی کار می‌کرد و طی سال‌های 2002-2004 نیز معاون اول وزیر بود.

علاوه بر این پوتین اعلام کرد که الویرا نبیولینا به عنوان وزیر توسعه اقتصادی و بازرگانی منصوب می‌شود.

خانم نبیولینا 44 ساله، از سال 2000 تا ماه ژوئن 2003 معاون اول وزارت توسعه اقتصادی و بازرگانی بود و پس از آن ریاست مرکز طراحی‌های استراتژیک را بر عهده داشته‌است.

وی در این مدت رئیس شورای کارشناسی وابسته به شورای اجرای پروژه‌های دارای اولویت ملی و سیاست جمعیتی وابسته به ریاست‌جمهوری نیز بوده‌است.

در جلسه پوتین با هیئت جدید دولت تمامی اعضای پیشین به‌غیر از گرمان گرف وزیر سابق توسعه اقتصادی و بازرگانی روسیه، ولادیمیر یاکوولیف وزیر سابق توسعه مناطق و میخائیل زورابوف وزیر سابق بهداشت و توسعه سلامت اجتماعی حضور داشتند.

در گزارش نووستی همچنین اشاره‌ای به انتصاب جدید در پست وزارت دفاع که آناتولی سردوکوف به دلیل خویشاوندی با زوبکوف از آن استعفا داد، نشده‌است.[استعفای وزیر دفاع روسیه]

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 12 سپتامبر(21 شهریور) با قبول استعفای میخائیل فرادکوف ویکتور زوبکوف را برای پست نخست‌وزیری کشور پیشنهاد داد و زوبکوف نیز که از او به عنوان مدعی احتمالی رقابت‌های ریاست‌جمهوری مارس 2008 روسیه یاد می‌شود، روز جمعه 14 سپتامبر از سوی مجلس دوما رأی اعتماد گرفت.[در همین رابطه]

کد خبر 32351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز