همشهری آنلاین: نیروهای هسته‌ای روسیه بنا به گفته ولادیمیر پوتین، باید برای واکنشی متناسب به حمله‌ای احتمالی در حال آماده‌باش بمانند.

خبرگزاری اتریش از مسکو گزارش داد، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه 29 آبان) در برابر ژنرال‌های ارشد این کشور گفت کشورش نباید در مقابل عرض اندام ناتو بی‌تفاوت بماند.

وی تاکید کرد این پیمان نظامی غربی بر حجم نیروهایش در مرزهای روسیه به شدت افزوده است.

پوتین گفت: «ما شاهدیم که منابع نظامی هر یک از کشورها و اعضای این پیمان در تناقض با توافق‌های گذشته و در مرزهای ما تقویت شده‌اند. روسیه نمی‌تواند اجازه دهد که عرض اندامی آشکار را مقابلش شاهد باشد».

رییس جمهور روسیه در همین حال افزایش توان درگیری نیروی استراتژیک هسته‌ای کشورش را برای تضمین «واکنشی سریع و دقیق به هر متجاوزی» اعلام کرد . بدین ترتیب به گفته وی کلاهک‌های هسته‌ای نصب شده بر روی موشک‌های دوربرد روسیه باید در حال آماده باش نگهداری شوند.

پوتین در نشستی با فرماندهان نیروهای نظامی کشورش در وزارت دفاع روسیه که از تلویزیون پخش می‌شد از خروج از پیمان تحدید نیروهای نظامی متعارف دفاع کرد. به گفته وی، خروج از این پیمان برای واکنش به عرض اندام ناتو در مرزهای روسیه ضروری بود. روسیه قصد ندارد نقض توافقات گذشته را بی‌پاسخ بگذارد.

رییس جمهور روسیه گفت تعلیق پیمان نیروهای متعارف که شمار تانک‌ها، هواپیماها و دیگر سلاح‌های متعارف را در اروپا محدود می‌کند، بخشی از واکنش این کشور بوده است. این اقدام مسکو از روز 12 دسامبر به مرحله عملی خود وارد می‌شود. وی اظهار داشت: «شرکای ما نسخه تغییریافته از پیمان را تصویب نکرده‌اند و برخی از آنها حتی آن را امضا هم نکرده‌اند».

پوتین گفت برای همین روسیه نمی‌تواند به تعهدات یکجانبه پایبند بماند.

کد خبر 37134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز